آفتاب

رایزنی تلفنی وزرای خارجه عراق و لبنان درباره تجاوز اخیر ترکیه

رایزنی تلفنی وزرای خارجه عراق و لبنان درباره تجاوز اخیر ترکیه

وزیر خارجه عراق در تماس تلفنی با «جبران باسیل» همتای لبنانی خود با وی در خصوص تجاوز اخیر نظامیان ترک به خاک عراق بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق به صورت تلفنی با «جبران باسیل» همتای لبنانی خود گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان این تماس تلفنی درباره اقدام اخیر نظامیان ترک در ورود غیرقانونی به شمال عراق بحث و تبادل نظر کردند.

الجعفری در جریان این تماس تلفنی گفت: متأسفانه تلاش هایی که بغداد تاکنون انجام داده منجر به خروج نظامیان ترک از شمال عراق نشده است.

وی همچنین در خصوص درخواست بغداد از اتحادیه عرب برای تشکیل نشست فوری در سطح وزرای خارجه به منظور بررسی تجاوز اخیر ترکیه، با همتای لبنانی خود گفتگو کرد.

از سوی دیگر، «جبران باسیل» نیز ضمن تأیید درخواست بغداد برای برگزاری نشست فوری اتحادیه عرب اعلام کرد که با «نبیل العربی» دبیرکل این اتحادیه رایزنی هایی را در خصوص برگزاری این نشست انجام داده است.

گفتنی است، نظامیان ترکیه هفته گذشته بدون هماهنگی قبلی با دولت مرکزی بغداد وارد منطقه «بعشیقه» در نزدیکی موصل در شمال عراق شدند. این اقدام واکنش سخت مقامات عراقی را به دنبال داشت تا جایی که وزارت خارجه عراق به صورت رسمی از دولت آنکارا در شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد. با این حال دولت ترکیه همچنان بر ادامه حضور نظامی در شمال عراق تأکید داشته و مدعی است که این اقدام در راستای مبارزه با تروریسم و تأمین امنیت منطقه صورت می گیرد.

کد N1064299

وبگردی