آفتاب

باقری بناب: سرمایه های کشور را به داعشی بودن متهم نکنیم/ باید انتخابات را حزبی برگزار کرد

باقری بناب: سرمایه های کشور را به داعشی بودن متهم نکنیم/ باید انتخابات را حزبی برگزار کرد

عضو فراکسیون رهروان ولایت تاکید کرد که سخنان مسئولان کشور نباید باعث خدشه‌دار شدن همدلی و همزبانی در جامعه شود.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام محمد باقری بناب در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز مجلس گفت: مسئولان در نهادهایی که لازم است فراجناحی عمل کنند، از وارد کردن اتهامات از جمله متهم کردن سرمایه‌های اجتماعی به داعشی بودن‌ و شیعه نبودن خودداری و از بروز تفرقه پرهیز کنند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان گفت: در شرایطی در آستانه انتخابات مجلس و خبرگان رهبری هستیم که نظام انتخاباتی دارای ضعف شدیدی است به همین دلیل باید در اولین فرصت نسبت به رفع آن اقدام اساسی انجام شود.

این نماینده مجلس نهم فقدان احزاب قوی و تاثیرگذار و نظام انتخابات حزبی را به عنوان مهم‌ترین نقص انتخابات دانست و گفت: این نقیصه در عمل باعث می‌شود که نخبگان جامعه از حضور در انتخابات صرف نظر کنند و نظام انتخاباتی به صورت قارچ گونه در آید و در نهایت افراد به صورت قارچی رشد کنند. باقری ادامه داد: در این شرایط پیشنهادم اصلاح قانون انتخابات و برگزاری انتخابات به صورت حزبی و نظام پارلمانی است.

نماینده مردم بناب در خانه ملت با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود گفت: هرچند این تذکرات به مسئولان اجرایی گفتار درمانی و یا به عبارتی نامه درمانی است‌، اما از باب عرف مجلس نکاتی را مطرح می‌کنم. اولین تذکرم به رئیس جلسه است که وقت مرده مجلس را در اختیار ناطقان قرار می‌دهد که لازم است در این زمینه تجدید نظر جدی صورت گیرد.

27220

 

کد N1064287

وبگردی