آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

باید مسائل اخلاقی با پزشکی آمیخته شود

باید مسائل اخلاقی با پزشکی آمیخته شود

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با انتقاد از برخی پزشکان که منافع مادی خود را ارجح‎تر از نیاز مردم می‎دانند، گفت: باید مسائل اخلاقی با پزشکی آمیخته شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با انتقاد از برخی پزشکان که منافع مادی خود را ارجح‎تر از نیاز مردم می‎دانند، گفت: باید مسائل اخلاقی با پزشکی آمیخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار با اعضای همایش سیره نبوی در طب، با اشاره به حادثه تاسف بار کشیدن بخیه کودکی در بیمارستان خمینی شهر اصفهان افزود: این حادثه تلخ به واسطه فاصله گرفتن برخی پزشکان از اخلاق است.

وی اظهار کرد: البته در این بین پزشکان بسیاری داریم که بر عکس نیازهای مردم را بر درآمد خود مقدم می‎دارند و به فعالیت در کارهای خیر مشغول هستند.

وی گفت: در غرب نیز پزشکان بسیاری هستند که اخلاق کاری خود را به خوبی رعایت می‏‌کنند و فعالیت‎های خیر بسیاری انجام می‏‌دهند که قطعا همه آنها از منابع دینی این مسایل را فراگرفته‎اند.

وی اظهار کرد: باید به مردم و جامعه پزشکی و متخصصان این مطلب را گوشزد کنیم که علم پزشکی تنها در کالبد شناسی بدن نیست بلکه روح نیز تاثیرات بسیاری در سلامت جسم دارد.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به برگزاری همایش سیره نبوی در طب و مثبت ارزیابی کردن این همایش گفت: این همایش در دوره اول خود ثمرات ارزشمندی داشت و امیدواریم این ثمرات در سال‌های آتی نیز توسعه یابد.

وی افزود: این ثمرات بیشتر در عرصه ارایه الگو و سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) در زمینه سلامت جامعه است که قطعا این همایش باید در این زمینه با مقالات علمی به دنبال ارایه چنین نگاهی باشد.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) خاتم پیامبران الهی هستند که در طول دوران پیامبری خود معارف عالی الهی را برای بشریت به ارمغان آوردند، در حقیقت پیامبر(ص) الگویی بی همتا بودند که در عرصه‎هایی که به زندگی بشر مرتبط بود بهترین نسخه و شفابخش‎ترین نسخه را ارایه کردند.

این مرجع تقلید بیان کرد: یکی از عرصه‎های نابی که پیامبر اکرم(ص) در آن به ارایه الگو پرداختند، عرصه علم طب بوده است. البته پیامبر را طبیب دوار بطبه می‎دانند یعنی شفابخش جان‎های عالمیان که خود به سراغ بیماران می‎رفتند و نسخه شفابخشی را به آنها ارایه می‎کردند.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) بنیانی را در سلامت بیان کردند که رابطه اخلاق، طب، معنویت و جسم را به خوبی تبیین کرد، یعنی انسان با معنویت می‎تواند از بروز بسیاری از بیماری‎ها جلوگیری کند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی بیان کرد: این همایش نیز باید چنین مباحثی را برای مردم بیان کند و خروجی آن همین مسایل باشد که نقش ایمان و معنویت به شکل واقعی به چه میزان در سلامت اجتماعی لازم است.

وی گفت: باید دنیا را با نور پیامبر اکرم(ص) آشنا کنیم تا دیگر عده‏‌ای از سر جهالت و یا دشمنی این گونه جسارت‎ها را به ساحت نبی مکرم اسلام روا ندارند، زیرا دنیا باید نور حقیقی پیامبر(ص) را درک کند.

انتهای پیام

کد N1064276

وبگردی