آفتاب

حضور 400 تروریست خارجی در شمال افغانستان

حضور 400 تروریست خارجی در شمال افغانستان

ایرنا نوشت: فرمانده ارتش افغانستان درمنطقه شمال این کشور از حضور 400 جنگجوی خارجی در شمال و شمال شرق این کشور خبر داد و گفت که این تروریست ها علیه نیروهای افغان می جنگند.

 ژنرال «عبدالحمید حمید» روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی گفت که اتباع کشورهای عربی، پاکستان، ازبکستان و سایر کشورهای آسیای میانه در بین این جنگجویان هستند.

وی افزود: اتباع این کشورها در استان های شمال و شمال شرق، بویژه استان بدخشان، تحت عناوین و گروه های مختلف به نبرد با نیروهای افغان مشغول هستند.

به گفته این فرمانده ارتش افغانستان، قاچاقچیان مواد مخدر نیز در هماهنگی کامل با تروریست ها عمل می کنند و خرید جنگ افزار برای تروریست ها، یکی از برنامه های قاچاقچیان است که این جنگ افزارها را در اختیار گروه های تروریستی قرار می دهند و در مقابل، آنان تسهیلات لازم را برای قاچاق مواد مخدر فراهم می کنند.

ژنرال حمید اضافه کرد که امسال 70 عملیات نظامی علیه طالبان در استان های شمالی انجام شده و کشتن حدود 3 هزار جنگجوی طالب و زخمی شدن 2 هزار تن دیگر انان، از نتایج این عملیات بوده است. وی، تلفات نیروهای افغان را کمتر از طالبان خواند، اما رقم دقیق تلفات آنان را اعلام نکرد.

طالبان و نظامیان افغان در خبرهای خود مدعی کشتن شمار زیادی از نیروهای طرف مقابل هستند و در یک سال گذشته چندین شهرستان در استان های مختلف افغانستان بین طرفین دست به دست شده است.

ارتش افغانستان اعلام کرده است که در تازه ترین عملیات پاک سازی، شهرستان «مارجه» از توابع استان هلمند را از وجود طالبان پاک سازی کرده اند، اما گروه طالبان آن را رد کرده است.

52310

کد N1064185

وبگردی