آفتاب

انتقاد دهدشتی به عملکرد قوه قضاییه در ارتباط با پرونده مرتضوی

انتقاد دهدشتی به عملکرد قوه قضاییه در ارتباط با پرونده مرتضوی

یک نماینده مجلس شورای اسلامی به عملکرد قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی اعتراض و انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، سید حسین دهدشتی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع‌الاول گفت: فساد اقتصادی در ایران مختص دوره یا دولت خاصی نبوده و یکی از مهمترین انگیزه‌های مبارزه‌ی مردم با نظام ستمشاهی فساد اقتصادی آن در کنار فساد سیاسی و اختناق حاکم در جامعه بود.

وی ادامه داد: اما ما بعد از گذشت 37 سال از انقلاب در این باب چه کرده‌ایم؟پرونده‌های عدیده‌ای مانند اختلاس 3000 میلیاردی، دکل‌های گمشده و آهن پاره، بابک زنجانی و تخلفات فراوان سعید مرتضوی در تامین اجتماعی را داشته‌ایم، متهمانی که به راحتی در دادگاه نقش شاکی را بازی کرده و از جمهوری اسلامی طلبکار هم می‌شوند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: آقای زنجانی با صحبت‌های خود سیستم قضایی و امنیتی را به سخره می‌گیرد و آقای مرتضوی در دادگاه همچنان تصور می‌کند قاضی است. با محافظ مسلح وارد دادگاه می‌شود و به جای این که دادگاه وقت دادرسی تعیین کند، ایشان برای دادگاه تعیین وقت می‌کند. مگر چه فرقی با سایر متهمان دارد؟ مگر نه این است که در پیشگاه قانون همه با هم برابرند؟ نکند خدایی نکرده سابقه‌ی قاضی و دادستان بودنش در برخورد قوه قضاییه با او تاثیر گذاشته؟

دهدشتی همچنین یادآور شد: سخنگوی قوه قضاییه ممنوع‌الخروجی او را رسما اعلام می‌کند، اما در مورد لغو بی سر و صدای آن کمترین اطلاع رسانی نمی‌شود. با ارسال پیام نایب‌الزیاره‌ای ایشان متوجه می‌شویم که خارج از کشور بوده و دعاگوی ملت ایران به ویژه بیمه شدگان است. سوال این است که آیا ممنوع‌الخروجی ایشان لغو شده یا مسائل دیگری در بین است؟

وی افزود: مقامات مسئول، آقای خاوری هم قبل از خروج از کشور محاسن داشت، چفیه بر گردن می‌انداخت و در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد و ارزشی می‌نمود و همین ظاهر پسندی‌ها موجب هدر رفتن هزاران میلیارد از سرمایه‌های کشور شد.

این نماینده مجلس در ادامه اظهار کرد: بنده به عنوان مسئول پرونده شستا در تحقیق و تفخص تامین اجتماعی به شدت به این رویه اعتراض دارم و حجم فساد در این پرونده به حدی گسترده است که بخشی از آن را خودشان چاپ کردند که پس از دو سال هیچ تناسبی در برخورد قوه قضاییه با ایشان نمی‌بینیم. و همینجا از مسئولین رده بالای قوه قضاییه می‌خواهم با توجه به فساد گسترده و قانون گریزی‌های این شخص عملکرد ایشان در مناصب قبلی را بازبینی نمایند.

دهدشتی خاطر نشان کرد:‌ ایشان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده، ایشان در این مملکت متاسفانه قاضی بوده و شایسته است قوه قضاییه احکامی را که ایشان در زمان قضاوت خود صادر کرده مانند توقیف فله‌ای بیش از 120 نشریه و بیکار شدن عده‌ی زیادی از روزنامه نگاران را مورد بررسی مجدد قرار دهد تا خدای نکرده حقی ضایع نشود.

نماینده مردم آبادان در مجلس ادامه داد: متاسفانه امروز عده‌ای فرصت طلب در دو جناح کشور در پس نقاب اصولگرایی و اصلاح طلبی مخفی شده و اقدامات ما علیه فساد اقتصادی و سیاسی را اقدامی علیه جناح منسوب به خود اعلام می‌کنند تا از حمایت سیاسیون برخوردار شوند اما تشت رسواییشان که از بام به زمین افتد چوب هراسی است به آبرو و اعتبار جناح و بلکه نظام که جز بدبینی و بی اعتمادی بخصوص برای نسل جوان برآیندی ندارد.

ادامه دارد

کد N1064104

وبگردی