آفتاب

انتقاد انجمن جهانی روزنامه‌ها و ناشران خبری از نقض آزادی رسانه‌ها در ترکیه

انتقاد انجمن جهانی روزنامه‌ها و ناشران خبری از نقض آزادی رسانه‌ها در ترکیه

"انجمن جهانی روزنامه‌ها و ناشران خبری" در بیانیه‌ای با اشاره به ضرب و شتم برخی از روزنامه‌نگاران ترکیه در ماه‌های اخیر مانند احمد هاکان جوشکون، روزنامه نگار روزنامه حریت و دستگیری جان دوندار، سردبیر روزنامه جمهوریت، از دولت ترکیه خواست که به آزادی رسانه‌ها احترام بگذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه حریت، انجمن جهانی روزنامه‌ها و ناشران خبری (WAN-IFRA) در بیانیه‌ای پس از نشست پاریس که روز شنبه برگزار شد، با اشاره به حملات اخیر علیه روزنامه نگاران در ترکیه بار دیگر همبستگی خود را با رسانه‌های این کشور اعلام کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده، اعضای این انجمن برخوردهای نظام‌مند دولت ترکیه را در راستای حمله و ایجاد ترس و ارعاب علیه رسانه‌ها به عنوان ابزاری برای سرکوب انتقادات و به حاشیه کشاندن صدای مخالفان، محکوم می‌کنند.

به نوشته این بیانیه، اعضای انجمن نسبت به تشدید نقض آزادی مطبوعات در آستانه انتخابات ماه نوامبر به دستور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و حزب حاکم عدالت و توسعه اعتراض کرده و تداوم این وضعیت تهاجمی را به عنوان زنگ خطری برای تضعیف اصول بنیادین دموکراسی در جامعه ترکیه می‌دانند.

این بیانیه در ادامه آورد: این انجمن متاسفانه باید اعلام کند که قطعنامه 31 ماه مه انجمن در راستای درخواست از دولت ترکیه برای پایان دادن به حملاتش علیه استقلال رسانه‌ها با گوش‌های ناشنوا مواجه شده است.

بر اساس این بیانیه، این انجمن بار دیگر به ترکیه تعهداتش را به عنوان یک کشور امضا کننده کنوانسیونهای بین‌المللی در ارتباط با آزادی بیان یادآور می‌شود و از شرکای بین‌المللی می‌خواهد اردوغان را برای تضمین فضای بهتر در راستای حمایت از آزادی رسانه‌ها و استقلال روزنامه‌نگاران تحت فشار قرار دهند.

انتهای پیام

کد N1064101

وبگردی