آفتاب

انتقاد از کمبود اعتبار ساماندهی آبشوران کرمانشاه

انتقاد از کمبود اعتبار ساماندهی آبشوران کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: از سال 91 تاکنون فقط 60 میلیارد تومان به پروژه "ساماندهی آبشوران" کرمانشاه اختصاص یافته است.

کیاست امیریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به اینکه مقرر شده بود از سال 91 تا امسال 200 میلیارد تومان به ساماندهی آبشوران اختصاص یابد، اظهار کرد: با این وجود طی سه سال اخیر فقط 60 میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشتیم.

وی ردیف اعتباری ساماندهی آبشوران در بودجه سال گذشته را 12 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: این در حالیست که از این رقم تنها 50 درصد (معادل شش میلیارد تومان) اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: اگر در این سه سال رقم اعلام شده 200 میلیارد تومان به این پروژه داده می‌شد، کار ساماندهی آبشوران امسال به اتمام می‌رسید.

به گفته این مسئول اعتبار 200 میلیارد تومانی برای این پروژه مربوط به برآورد سال 91 است و این رقم تاکنون بسیار افزایش یافته ‌است.

امیریان با اشاره به اینکه با این روند کند تخصیص اعتبار نباید انتظار پیشرفت چشمگیری در ساماندهی آبشوران داشت، پیشرفت کنونی پروژه را حدود 25 درصد اعلام کرد.

وی افزود: این پروژه اکنون در سه فاز در نقاط مختلف شهر در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر در سال آینده اعتبار خوبی به ساماندهی آبشوران اختصاص یابد می‌توانیم مجرای سرپوشیده حدفاصل سه راه برق تا میدان وزیری را نیز اجرایی کنیم، اما اگر اعتبارات کم باشد فقط به تکمیل فازهای قبلی خواهیم پرداخت.

امیریان خواستار توجه ویژه به پروژه ساماندهی آبشوران در لایحه بودجه سال آینده شد تا برای اجرای سریع‌تر این پروژه، اعتبار خوبی برای آن در نظر گرفته شود.

گفتنی است: کار ساماندهی رودخانه آبشوران از سال 91 به شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه سپرده شد.

انتهای پیام

کد N1064075

وبگردی