آفتاب

بازداشت تعدادی از معترضان روس در روز بزرگداشت قانون اساسی

بازداشت تعدادی از معترضان روس در روز بزرگداشت قانون اساسی

تعدادی از طرفداران اپوزیسیون که خواستار برگزاری تظاهرات در مرکز مسکو بودند، توسط پلیس بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رهبر حزب لیبرال "یابلوکو" روسیه، از احزاب اپوزیسیون این کشور، در نظر داشت که در "روز قانون اساسی" جزوه‌هایی را پخش کرده و در آن با اشاره به حقوق مطرح در قانون اساسی اعلام کند که قانون اساسی در کشور نقض می‌شود.

بر اساس گزارش‌های به دست آمده در این تظاهرات 33 نفر بازداشت شدند که در میان بازداشت شدگان رهبر حزب لیبرال نیز حضور دارد. سرگئی میتروخین، رهبر حزب لیبرال "یابلوکو" روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفکس اعلام کرد که پلیس به وی و چهار نفر دیگر اعلام کرده است که تا روز دوشنبه بازداشت خواهند بود اما به دلیل نبود مدارک کافی، وی توانست از بازداشتگاه خارج شود.

هم چنین میتروخین عکسی را در صفحه توئیترش منتشر کرد که در آن وی به همراه 10 فعال سیاسی دیگر در مرکز پلیس بوده و یکی از آنها پلاکاردی با عنوان "به قانون اساسی ما احترام بگذارید" در دست داشت.

قانون اساسی روسیه در سال 1993 در دوران ریاست جمهوری بوریس یلتسین، اولین رییس جمهوری روسیه پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 تصویب شد.

از زمان اولین انتخاب ولادیمیر پوتین به عنوان رییس جمهوری روسیه موسسات شهروندی و دموکراتیک در روسیه با چالش‌هایی روبه‌رو شده‌اند.

انتهای پیام

کد N1064063

وبگردی