آفتاب
اسماعیلی در تذکری مطرح کرد:

اقدامات لازم برای رفع مشکل عشایر انجام شود

اقدامات لازم برای رفع مشکل عشایر انجام شود

نماینده مردم سروستان در تذکری به رییس جمهور خواستار توجه ویژه به عشایر و حل مشکل آنها شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، داریوش اسماعیلی در پایان جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکری به رییس جمهور گفت: طبق فرموده امام و رهبری عشایر از ذخایر انقلاب هستند ولی متاسفانه این قشر عزیز و زحمتکش با بی‌مهری مسوولان مواجه شدند.

وی با اشاره به خشکسالی استان فارس در طول 12 سال گذشته گفت: بیشترین ضرر و زیان از خشکسالی متوجه روستاییان به ویژه عشایر شده است به طوری که آنها برای تامین علوفه‌شان و آب شرب‌شان با مشکل جدی مواجه هستند.

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از طرف دیگر مراتع ثبت شده توسط عشایر مورد تعرض قرار می‌گیرد و فکری به حال آنها نمی‌شود، شیر و لبنیات تولیدی این قشر با حداقل قیمت خریداری می‌شود و پرورش دام جز ضررو زیان برای آنها ندارد. آن دسته از عشایری که ساکن روستا شده‌اند نیز از دریافت دفترچه عشایری محروم هستند. این موارد نشان می‌دهد که باید توجه ویژه‌ای به این قشر شود.

اسماعیلی در تذکری دیگری به رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر ضرورت افزایش حقوق بازنشستگان تاکید کرد و گفت: این قشر از جامعه عمری را با آبرو و عزت زندگی کرده‌اند و اما اکنون با حقوق اندک بازنشستگی در تامین معاش زندگی‌شان با مشکل مواجه هستند و مجبور انجام کار هستند، لازم است فکر اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N1064013

وبگردی