آفتاب
در جریان سفر به واشنگتن؛

وزیر دفاع انگلیس: جنگ علیه داعش به شدت کند پیش‌ می‌رود

وزیر دفاع انگلیس: جنگ علیه داعش به شدت کند پیش‌ می‌رود

وزیر دفاع انگلیس ناامیدی خود را نسبت به روند بسیار کند جنگ علیه داعش و امتناع از اعلام چهارچوب زمانی برای شکست و نابودی این گروه تروریستی ابراز کرد.

وزیر دفاع انگلیس ناامیدی خود را نسبت به روند بسیار کند جنگ علیه داعش و امتناع از اعلام چهارچوب زمانی برای شکست و نابودی این گروه تروریستی ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس برای نخستین بار از زمانی که پارلمان کشورش به پیوستن به ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا در سوریه رای مثبت داد به واشنگتن سفر کرده است.

وی در جریان این سفر استفاده از نیروی زمینی غربی را رد کرد اما گفت: عراق به آن سرعتی که امید می‌رفت پیشرفت نکرده است.

تشکیل گارد ملی عراق متشکل از جوامع سنی در چهارچوب امنیتی این کشور به خاطر اعتراضات فرقه‌های شیعه و کرد در دولت به تعویق افتاده است.

فالون به خبرنگاران در سفارت انگلیس در واشنگتن گفت: داعش در عراق در حال عقب نشینی است اما همان طور که می‌دانید این روند بسیار کند است زمان زیادی طول کشیده تا ارتش عراق شروع به کار کند و روند تصویب برخی از این اصلاحات که می‌خواهیم شاهد آن‌ها باشیم از جمله قانون گارد ملی بسیار کند پیش می‌رود و واگذاری قدرت به استان‌ها در عراق از آنچه که در حالت ایده آل تصور می‌کردیم، طولانی‌تر شده است.

فالون نیز از پیشنهاد یک چهارچوب زمانی امتناع کرد و گفت: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا ابتدا گفته بود که کمپین عراق ممکن است سه سال طول بکشد. اما ما هنوز نصف راه را نیز طی نکرده‌ایم. من شاهد اعلام تاریخ‌های مختلف در خصوص آزادسازی موصل بوده‌ام و قطعا تاریخ دقیقی را برای آن اعلام نخواهم کرد.

در همین حال سناتور جان مک‌کین خواستار مداخله نظامی وسیع‌تر غرب شده و هشدار داد: مادامی که داعش کنترل مناطق مهم را به عهده داشته باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که بتواند حملات تروریستی بیشتری همچون حمله ماه گذشته میلادی در پاریس را برنامه‌ریزی و رهبری کند.

با این حال فالون گفت: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق گفته است که تعداد بیشتر سربازان آمریکایی یا انگلیسی غیرموثر بوده و به قبایل سنی احساس انزوا و بیگانه بودن می‌دهد.

اما وی اذعان کرد: بسیار مهم است تا خلافت داعش را که به شدت به وسعت خود تکیه کرده از نظر فیزیکی متزلزل کنیم. هر شهری که آزاد شود به نابودی اسطوره این خلافت کمک می‌کند و این تروریست‌ها متوجه خواهند شد که نسبت به تابستان سال گذشته میلادی در حال از دست دادن قلمرو خود هستند.

مایکل فالون پس از دیدار با کارتر در پنتاگون گفت: ائتلاف ضد داعش تلاش‌های خود را برای تخریب زیربناهای داعش، قطع تامین منابع نفتی و تامین مالی و هدف گیری رهبری داعش ضمن به حداقل رساندن تلفات غیرنظامی تشدید می‌کند.

وی گسترش داعش به شهر سرت در لیبی را تایید اما تاکید کرد که سوریه و عراق همچنان در اولویت هستند.

فالون افزود: واضح است که فعالیت‌های داعش در سرت رشد داشته است اما رهبری و منبع الهام داعش همچنان در رقه است. ایدئولوژی داعش از رقه پرورش می‌یابد و از این نقطه است که بودجه خود را تامین، برنامه‌ریزی‌ها را انجام و فرماندهی و کنترل را صورت می‌دهد. البته ما باید توجهمان را به لیبی نیز معطوف نگه داریم اما همان طور که پیشتر گفته شده باید سر مار را ببریم.

مایکل فالون همچنین از روسیه خواست تا با ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا همکاری کرده و از حمایت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دست بردارد.

وی همچنین نسبت به باز خیز اقدامات تهاجمی روسیه در پنج سال اخیر هشدار داده و گفت: این تهدیدی است که ما باید اقداماتی را علیه آن اتخاذ کنیم.

انتهای پیام

کد N1063910

وبگردی