آفتاب
در نشستی با حضور سران فراکسیون‌های سیاسی؛

تاکید سران سه‌گانه عراق برحق این کشور در دفاع از حاکمیت خود

تاکید سران سه‌گانه عراق برحق این کشور در دفاع از حاکمیت خود

سران سه‌گانه عراق در واکنش به ورود غیرقانونی نیروهای ترکیه‌ای به این کشور، تاکید کردند که عراق حق دارد تمامی راه‌های ممکن را برای دفاع از حاکمیت خود در پیش بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نشستی با حضور فؤاد معصوم، رئیس‌جمهور عراق، حیدر العبادی، نخست وزیر، سلیم جبوری، رئیس پارلمان و رهبران و رؤسای فراکسیون‌های سیاسی عراق در بغداد برگزار و طی آن بر لزوم وحدت موضع ملی در برخورد با تحولات داخلی و خارجی تاکید شد.

سران سه‌گانه عراق در این نشست مخالفت خود را با دخالت‌های خارجی در این کشور اعلام و تاکید کردند که ورود نیروهای ترکیه‌ای به عراق بدون توافق با دولت "غیر قابل قبول" است.

آن‌ها تاکید کردند که هرگونه حمایت کشورها از عراق باید از طریق کانال‌های رسمی صورت بگیرد و عراق حق دارد از تمامی راه‌های قانونی برای دفاع از حاکمیت و وحدت خود استفاده کند.

رؤسای سه‌گانه عراق در این نشست پیروزی‌های ارتش عراق علیه تروریسم را ستودند و با حمایت از ارتش و نیروهای مردمی و بازسازی آن تاکید کردند.

آن‌ها با تقویت روابط مثبت با کشورهای عربی و پیشرفت آن در شرایط سخت منطقه توافق کردند و پیشنهاد دادند که فضای مناسب برای مذاکرات جدی میان اربیل و بغداد جهت حل مشکلات موجود ایجاد شود.

انتهای پیام

کد N1063844

وبگردی