آفتاب

اجرای برنامه‌های مشترک نهم ربیع‌الاول در عتبه کاظمین و مسجد جمکران

اجرای برنامه‌های مشترک نهم ربیع‌الاول در عتبه کاظمین و مسجد جمکران

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: مسجد مقدس جمکران و عتبه کاظمیه در ارائه خدمات فکری، دینی و فرهنگی از تجارب یکدیگر بهره‌مند می‌شوند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: مسجد مقدس جمکران و عتبه کاظمیه در ارائه خدمات فکری، دینی و فرهنگی از تجارب یکدیگر بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی درباره دیدارش با شیخ عدی حاتم حسن الکاظمی، مسئول شئون فکری و اعلام عتبه کاظمیه، افزود: در این دیدار، هر یک از طرفین به ارائه گزارشی از خدمات فرهنگی مکان‌های مقدس مسجد جمکران و حرم کاظمین و لزوم تبادل تجارب و هم‌افزایی در ارائه خدمات فرهنگی جهت عموم زائران با استفاده از ظرفیت‌های متقابل پرداختند.

وی اظهار کرد: شیخ عدی حاتم حسن الکاظمی ضمن معرفی برخی خدمات دینی و فرهنگی حرم مطهر کاظمین از جمله فعالیت‌های قرآنی، سخنرانی‌های مناسبتی و تکریم و خدمت‌رسانی به زائران عتبه کاظمین، آمادگی خود را جهت هم‌افزایی و همکاری و اجرای برنامه‌های مشترک و همچنین استفاده از تجارب هر دو مکان مقدس اعلام کرد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: در این دیدار، مقرر شد که مسجد مقدس جمکران و عتبه کاظمیه در ارائه خدمات فکری، دینی و فرهنگی از تجارب یکدیگر بهره‌مند شوند.

ابراهیمی ادامه داد: در این نشست مقرر شد که در ایام سالروز امامت امام عصر (عج) در روز 9 ربیع‌الاول، اعتاب مقدس از جمله عتبه کاظمیه همراه با مسجد مقدس جمکران، به موضوع انتظار و وظایف منتظران در دوران غیبت توجه ویژه‌ای داشته باشند و در این رابطه خدمات فرهنگی متعددی به زائران ارائه دهند.

وی با اشاره به این‌که «مسجد مقدس جمکران هر سال میزبان بیش از 20 میلیون زائر است» گفت: معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران، برنامه‌های مختلفی در طول سال برای زائرین این مکان شریف اجرا می‌کند.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این معاونت، افزود: مدیریت مسجد مقام و شبستان‌ها، مدیریت تبلیغ و ارتباطات، مدیریت آموزش و تربیت و همچنین مدیریت آفرینش‌های فرهنگی و هنری از جمله بخش‌های مختلف معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران است که هر یک از این بخش‌ها به ارائه خدمات فرهنگی متعدد می‌پردازند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: فعالیت‌های قرآنی، سخنرانی، کارگاه‌های متعدد آموزشی، حلقه‌های معرفتی، نشست‌های علمی، برگزاری نمایشگاه‌ها در مناسبت‌های مختلف، پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی، مشاوره، تکریم زائران، فعالیت در حوزه کودکان، ارائه خدمات آموزشی و معرفتی با رویکرد کودکان و نوجوانان از جمله فعالیت‌های مسجد مقدس جمکران است.

ابراهیمی تصریح کرد: مسجد مقدس جمکران، آمادگی لازم را برای هم‌افزایی و همکاری با معاونت فرهنگی عتبه کاظمیه به ویژه در حوزه انتظار و مهدویت اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N1063820

وبگردی