آفتاب
حجت الاسلام قرائتی عنوان کرد؛

دین، پاسخگوی نیازهای عالی انسان است/ علت خواندن نماز به زبان عربی

دین، پاسخگوی نیازهای عالی انسان است/ علت خواندن نماز به زبان عربی

قرائتی با بیان اینكه دین پاسخگوی نیازهای عالی انسان می باشد، تصریح كرد: شرف ما به خوراك و پوشاك و قانون نیست، ارزش بشر به شناخت او می باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی در مراسم عزاداری بزرگ دانشجویان غیرایرانی دانشگاه های مشهد كه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با طرح این پرسش كه به چه علت دین برای انسان آمده است، بیان كرد: همسر، لباس، خوراك، مسكن، رهبری و شناخت هستی نیازهای انسان هستند.

وی با بیان اینكه دین پاسخگوی نیازهای عالی انسان می باشد، تصریح كرد: شرف ما به خوراك و پوشاك و قانون نیست، ارزش بشر به شناخت او می باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز كشور ضمن بیان این نكته كه برگزیدن راهی كه خدا برای ما انتخاب كرده بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت، گفت: هر فردی كه عقل داشته باشد دین را برخواهد گزید، برخی عنوان می كنند چنانچه ما دینداری را پیشه كردیم و قیامتی در كار نبود چه كنیم، در جواب باید به آنها گفت نهایت اقداماتی كه یك فرد دیندار نسبت به یك فرد بی دین انجام می دهد، اضافه شدن نیم كیلو وزن به عنوان حجاب برای او و نیم ساعت سخن گفتن در طول روز با خداوند می باشد حال چنانچه دیندار نبودید و قیامت وجود داشت، چه خواهید كرد.

حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: مردم یا آخرت گرا هستند و یا دنیاگرا. آنانی كه دنیاگرا هستند به طور حتم علاوه بر اینكه به كل دنیا نمی رسند، عاقبت به خیر هم نخواهند شد؛ اما عاقبت گراها ممكن است بخشی از دنیا نصیب شان شود، اما به طور حتم كل آخرت را از آن خود خواهند كرد.

وی در خصوص علت آفرینش انسان خاطر نشان كرد: چنانچه فردی بتواند اقدام حكیمانه ای انجام دهد نباید از او سوال پرسید بلكه فردی كه می تواند اما كار حكیمانه انجام نمی دهد، می بایست مورد سوال واقع شود.
 رئیس ستاد اقامه كشور در خصوص علت نماز خواندن به زبان عربی بیان داشت: تمام خلبان های دنیا برای برقراری ارتباط با فرودگاه به زبان انگلیسی سخن می گویند؛ چرا كه همه بر اساس یك واحد قانون عمل كنند، پیامبر نیز درصدد بود همه مردم دنیا به یك زبان واحد با خداوند سخن گویند.

حجت الاسلام قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود به غیركاربردی بودن علوم موجود در آموزش و پرورش و آموزش عالی اشاره كرد و بیان داشت: متاسفانه بسیاری از علومی كه ما در طول تحصیل خود می خوانیم كاربری لازم را ندارند، آموزش و پرورش و آموزش عالی باید فكری به حال این مسئله كنند.

حجت الاسلام قرائتی در پایان تاكید كرد: همه می بایست شماره تلفن یك اسلام شناس را داشته باشند تا زمانی كه شبهه ای برای آنها ایجاد شد، بتوانند به آن اسلام شناس مراجعه كنند.

کد N1063671

وبگردی