آفتاب
یک فعال دانشجویی:

یک چهارم مجلس آینده را باید جوانان تشکیل دهند

یک چهارم مجلس آینده را باید جوانان تشکیل دهند

یک فعال دانشجویی گفت: اگر امکان رقابت برابر و مساوی برای جوان‌ها وجود داشته باشد به نظر باید من حداقل یک چهارم مجلس را باید نسل جدید تشکیل دهند.

محمد صابریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه خراسان، با تبیین شاخصه‌های یک مجلس خوب عنوان کرد: شاخصه‌های یک مجلس خوب که متاسفانه مجلس نهم از اکثر آنها خالی‌است بحث تخصص و تجربه‌ افراد است. بدین معنا که نماینده‌گان مجلس باید حداقل در یک حوزه خاص تخصص و تجربه داشته باشند.

وی ویژگی دیگر نمایندگان مجلس را تعهد افراد دانست و تصریح کرد: باید منافع ملی دغدغه‌ نمایندگان باشد و این دو ویژگی از شاخصه‌های مجلس خوب است که به نظر من مجلس دهم باید از این موارد برخوردار باشد.

دبیر شورای ناظر انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی، همسو بودن مجلس با دولت را به صلاح کشور ندانست و اظهار کرد: همسو بودن مجلس و دولت، ممکن است ما را به دوران قبل برگرداند. یعنی یک‌دست بودن حاکمیت جالب نیست، ولی اینکه مجلس بخواهد مثل الان در راه دولت سنگ‌اندازی کند و ایرادات غیر منطقی را مطرح کند و درگیری جناحی با دولت داشته باشد هم قطعا درست نیست.

صابریان با بیان اینکه حضور برخی چهره‌های جوان در مجلس بیشتر از آنکه ناشی از تخصص‌گرایی و تعهد باشد، ناشی از میزان رانت‌ها و ارتباطات‌ است، اظهار کرد: اگر امکان رقابت برابر و مساوی برای جوان‌ها باشد به نظر من باید حداقل یک چهارم مجلس را نسل جدید تشکیل بدهند؛ چراکه جمهوری اسلامی بعد از 3 دهه نیاز به نسلی جدید از مدیران و سیاست مداران دارد که متاسفانه دراین زمینه خوب و قوی کار نشده و الان اکثر کسانی که مسئولیت دارند از مدیران دهه‌ اول انقلاب‌ هستند.

انتهای پیام

کد N1063606

وبگردی