آفتاب

درخواست آمریکا از آلمان برای حضور پررنگ‌تر در مقابله با داعش

درخواست آمریکا از آلمان برای حضور پررنگ‌تر در مقابله با داعش

واشنگتن در حالی از دخالت نظامی آلمان در سوریه استقبال کرده که می‌خواهد پرسنل نظامی بیشتری از جانب آلمان به ائتلاف ضد داعش تحت رهبری ایالت متحده بپیوندد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته مجله اشپیگل، نخستین نیروهای آلمانی به ترکیه وارد شدند تا در این کشور مستقر شده و به انجام عملیات ضد تروریسم بپردازند. براساس نامه ارسال شده توسط اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا به اورسلا فون درلاین، همتاری آلمانی‌اش واشنگتن به دنبال همکاری نظامی بیشتر از جانب برلین برای مقابله با داعش است.

یکی از سخنگویان وزارت دفاع آلمان این نامه را تایید کرده و اعلام کرد: درخواست آمریکا برای اعزام نیروهای نظامی بیشتر از جانب آلمان برای مقابله با داعش تحت بررسی است. البته جزئیات بیشتر درباره محتوای این نامه هنوز اعلام نشده است.

هفته گذشته دولت برلین اعزام 1200 پرسنل نظامی به سوریه و ارسال شش جنگنده تورنادو و برای حفاظت از ناو هواپیمابر شارل‌دوگل فرانسه را تایید کرد.

روز پنجشنبه نخستین گروه از نیروهای نظامی آلمان به همراه دو جنگنده و یک هواپیمای سوخت رسان به پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه وارد شد. قرار است نیروهای بیشتر و تجهیزات مازاد ژانویه 2016 به این پایگاه هوایی ارسال شود.

در همین حال آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به این مساله تاکید کرده که نیروهای آلمانی با سربازان دولتی سوریه هیچ کاری نخواهند داشت.

در همین حال وی ادامه داد: برلین نمی‌تواند کنار بایستد و شاهد اقدامات غیرانسانی و وحشیانه تروریست‌های داعش باشد.

صدراعظم آلمان همچنین تاثیر همکاری نیروهای این کشور در کمک به مقابله با داعش در عراق را مورد استقبال قرار داد و اعلام کرد: دولت آلمان در حال حاضر به تامین تسلیحات و آموزش نیروهای کرد می‌پردازد.

انتهای پیام

کد N1063564

وبگردی