آفتاب

روسیه، همه توانمندی ها نظامی خود در سوریه را رو نکرده است

روسیه، همه توانمندی ها نظامی خود در سوریه را رو نکرده است

روسیه در جنگ سوریه همه امکانات نظامی خود را فاش نساخته و برای شرکای خود در مبارزه با داعش سلاح های ناگهانی زیادی تهیه کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه نزاویسیمایا گازتا در گزارشی به جنبه تسلیحاتی عملیات روسیه در سوریه پرداخته است. 

این روزنامه می نویسد: زیردریایی دیزل برقی راستوف- دون از چند دریا گذشته و خود را به سواحل سوریه رساند و از آنجا به وسیله سامانه موشکی کالیبر به مواضع داعش ضربات گسترده ای وارد کرد. دیروز ولادیمیر پوتین به عنوان فرمانده کل قوا به وزارت دفاع دستور داد نتایج اولین کاربرد رزمی این نوع موشک های بالدار از حالت زیردریایی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

در حالی که موشک صادراتی کالیبر برد 300 کیلومتری دارد (با توجه به تعهدات روسیه در چارچوب قرارداد عدم اشاعه فناوری های موشکی)، موشک روسی می تواند تا 2 هزار کیلومتر کار کند.

اگر کلاهک این موشک، هسته ای و به تبع آن سبک تر باشد، برد موشک و دقت آن بیشتر می شود. نویسنده تأکید می کند که سوریه برای نیروهای مسلح روسیه حکم میدان آزمایشات نظامی را دارد. البته در این کشور نیازی به استفاده از موشک ها با کلاهک های هسته ای نیست ولی پوتین با ذکر این امکانات به همان کشورهایی پیام داد که روسیه را از نظر تولید تسلیحات دقیق عقب مانده می دانستند.

نویسنده یادآوری می کند که ناتو در حملات به بغداد و بلگراد موشک های بالدار خود را مورد آزمایش قرار داده بود. روسیه توانسته عقب ماندگی خود را در صنعت نظامی برطرف کرده و حالا شبه نظامیان داعش اول از همه توانمندی موشک جدید کالیبر و نیز موشک بالدار Х-101 را احساس کرده اند.

نویسنده در خاتمه اضافه می کند که روسیه حتی در این جنگ همه امکانات نظامی خود را فاش نساخته و برای شرکای خود در مبارزه با داعش سلاح های ناگهانی زیادی تهیه کرده است.

4952

کد N1063364

وبگردی