آفتاب

شورای امنیت حمله خونین طالبان در کابل را محکوم کرد

شورای امنیت حمله خونین طالبان در کابل را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله تروریستی اخیر در نزدیکی سفارت اسپانیا در افغانستان را محکوم کرد. به گفته طالبان این حمله علیه مهمانسرای نیروهای خارجی در کابل بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، شورای امنیت سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای نسبت به تهدیدهایی که از سوی گروه‌هایی نظیر طالبان، القاعده و داعش ایجاد می‌شود ابراز نگرانی و همچنین حمله تروریستی اخیر در نزدیکی سفارت مادرید در کابل را محکوم کرد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در این بیانیه همچنین به ابراز نگرانی نسبت به آسیب‌هایی که از سوی گروه‌های تروریستی مسلح به غیرنظامیان و همچنین نیروهای بین‌المللی مستقر در افغانستان وارد می‌شود، پرداختند.

شورای امنیت در بیانیه خود همچنین به ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی اخیر پرداخته است. اعضای این شورا بر اهمیت محاکمه عوامل و حامیان اقدامات تروریستی تاکید و از تمامی کشورها خواسته است براساس قوانین بین‌المللی و تعهدات ناشی از آن به همکاری با دولت کابل در راستای مقابله با تروریسم اهتمام ورزند.

در این بیانیه همچنین آمده است: اعضای شورای امنیت تاکید دارند که اقدامات خشونت‌طلبانه و تروریستی نمی‌تواند مسیر حرکت افغانستان به سمت صلح، ثبات و دموکراسی را متوقف کند.

انتهای پیام

کد N1063129

وبگردی