آفتاب

مذاکرات بغداد و آنکارا محدود به کاهش نیروهای ترکیه‌ای است

مذاکرات بغداد و آنکارا محدود به کاهش نیروهای ترکیه‌ای است

روزنامه لبنانی الاخبار گزارش کرد، مذاکرات هیات ترکیه‌ای در عراق تنها محدود به کم کردن تعداد نیروهای ترکیه‌ای و نه پایان حضور ترکیه در عراق است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک منبع آگاه در مصاحبه با روزنامه الاخبار اعلام کرد که مذاکرات ترکیه و عراق در حال حاضر محدود به کاهش تعداد نیروهای ترکیه‌ای به حدود یک هنگ و همچنین تعداد تجهیزات و سلاح‌های سنگین است. این بررسی‌ها درباره ساختاری‌ است که در آینده می‌توان آن را سازماندهی کرد.

یک منبع آگاه عنوان داشت که هیات ترکیه‌ای در عراق احتمالا برای دستیابی به راه‌حل و تفاهم سفر خود را تمدید می‌کند. این منبع تصریح کرد که ترکیه خواهان نگه‌داشتن یک نیروی جنگی صرف‌نظر از تعداد آن است و این مساله‌ای است که با مخالفت شدید دولت حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق مواجه می‌شود.

در همین حال یک منبع آگاه از تلاش‌ها میان کردها با بسیج مردمی جهت تشکیل ائتلاف خبری داد که شامل عراق و مناطقی در سوریه علیه نفوذ ترکیه می‌شود.

این منبع تصریح کرد که مذاکرات فشرده‌ای میان گروه‌ها و رهبران برجسته در بسیج مردمی برای هماهنگی مواضع در عراق و سوریه علیه ترکیه و داعش برقرار است.

انتهای پیام

کد N1063070

وبگردی