آفتاب

ماهیگری، ورزشی که در اصفهان بد جا افتاده است

ماهیگری، ورزشی که در اصفهان بد جا افتاده است

یک مربی ورزش ماهیگیری معتقد است که این رشته در اصفهان بد جا افتاده است.

علی آذربایجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه اصفهان، بابیان اینکه ورزش ماهیگیری را اول به عنوان یک تفریح و بعد از آن به صورت علمی پیگیری کردم، اظهار کرد: متأسفانه این ورزش خیلی بد در اصفهان جا افتاده و افراد خیال می‌کنند ورزش ماهیگیری یک تفریح است، اما بنده اعتقاد دارم که ماهیگیری نیز می‌تواند به‌عنوان ورزش به‌حساب بیاید.

وی با بیان اینکه در این رشته تجربه بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: ماهیگیر باید مسیری چند کیلومتری را طی تا مکان مناسب را برای صید ماهی‌اش پیدا کند که این طی کردن مسیر نیز خودش ورزش به‌حساب می‌آید البته در این رشته قدرت بدنی در نبرد با ماهی بسیار مهم است.

آذربایجانی بابیان اینکه ماهیگیری ورزشی در کانادا یک‌رشته دانشگاهی به‌حساب می‌آید، اضافه کرد: متأسفانه از این رشته حمایت‌های لازم نمی‌شود، حتی مسابقه‌ای نیز در ایران برگزار نشد. امیدوارم با نگاهی حرفه‌ای‌تر شاهد وضعیت بهتری برای این رشته در آینده باشیم.

این مربی ماهیگیری بابیان اینکه اطلاعات درباره ماهیگیری کم است، تصریح کرد: می‌خواستم کلاسی در این زمینه برگزار کنم البته برخی‌ها خیال می‌کنند برای بیزینس قصد انجام این کار را دارم، اما من دوست دارم این رشته را جا بیندازم تا افراد بیشتری سراغ این رشته بیایند.

انتهای پیام

کد N1062811

وبگردی