آفتاب

سازمان ملل حملات بروندی را محکوم کرد

سازمان ملل حملات بروندی را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل قویا حملات اخیر در بروندی را محکوم و بر «اهمیت خطیر» برنامه‌ریزی احتمالی از طرف اتحادیه آفریقا و سازمان ملل در صورت افزایش خشونت‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در بیانیه سازمان ملل درخصوص این برنامه‌ریزی توضیح بیشتری ارائه نشده است.

این در حالی است که سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرده است که دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا بر این باور است که شرایط «ما را وادار می‌کند تا مستقیما اینکه چطور جامعه بین‌الملل می‌تواند غیرنظامیان را از خشونت گسترده حفاظت کند را برررسی کنیم و این مسایل شامل استقرار احتمالی نیروی عملیات حافظ صلح به رهبری منطقه است».

شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که آماده است در صورت لزوم گام‌های بعدی را بردارد و این گام‌ها شامل تحریم افرادی است که به خشونت ما دامن می‌زنند. شورای امنیت همچنین از طرفین خواست به سرعت گفت‌وگوها را از سر گیرند.

بروندی ماه‌هاست که درگیر خشونت و اعتراضات بر سر سومین پیروزی پی‌یر نکورونزیزا، رئیس‌جمهوری بروندی در انتخابات است؛ پیروزی‌ای که از سوی مخالفان و مردم بروندی به چالش کشیده شد و تعداد بیشماری را آواره کرد.

انتهای پیام

کد N1062808

وبگردی