آفتاب

گروگان‌گیرها پسر قذافی را آزاد کردند

گروگان‌گیرها پسر قذافی را آزاد کردند

یک گروه مسلح در لبنان، پسر معمر قذافی را پس از مدتی کوتاه از ربوده شدن وی آزاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، رسانه‌ها گزارش دادند که مسوولان امنیتی هانیبال قذافی، پسر چهارم معمر قذافی را از شخصی تحویل گرفتند اما هویت این شخص را اعلام نکردند. آزادی هانیبال قذافی پس از هماهنگی با ربایندگان صورت گرفته است.

پیشتر هانیبال قذافی 40 ساله که در لبنان به سر می‌برد، توسط یک گروه مسلح در بیروت پایتخت لبنان ربوده شد. شبکه الجدید لبنان نیز فایلی ویدیویی از پسر قذافی منتشر کرد که در این فایل تاکید کرده بود که در سلامت جسمانی خوبی به سر می‌برد و امیدوار است که این مساله وی انعکاس داشته باشد. وی گفت: هر کس که شواهدی در مورد پرونده امام موسی صدر دارد آن را ارائه دهد و ظلم و رنج پایان دهد.

شبکه الجدید لبنان گزارش داد که یک گروه لبنانی که به میانجیگری در مورد آزادی هانیبال قذافی پرداخت، وی را به شعبه اطلاعات امنیتی تحویل داد.

در همین حال حسن شامی، گزارشگر کمیته پیگیری مساله امام موسی صدر و دوستانش هرگونه ارتباط میان این پرونده با ربوده شدن هانیبال قذافی در لبنان را تکذیب و تاکید کرد که هیچ اطلاعی از این مساله ندارد. ابهاماتی در مورد پرونده ناپدید شدن امام موسی صدر موسس جنبش أمل در جریان سفرش به لیبی در سال 1978 وجود دارد.

در ویدئویی که روز جمعه از تلویزیون لبنان پخش شد، هانیبال درخواست می‌کند در ازای آزادی او باید هرگونه خبر یا اطلاعاتی در مورد امام موسی صدر، روحانی برجسته شیعه که ۳۷ سال پیش در لیبی ناپدید شد، منتشر شود.

پلیس لبنان به آسوشیتد‌پرس گفته هانیبال ساعاتی پس از آن که توسط گروهی مسلح ربوده شده بود، در شهر بعلبک لبنان آزاد و توسط پلیس به بیروت انتقال یافته است.

هانیبال قذافی همواره به علت سبک زندگی تجملی‌اش مورد توجه رسانه‌ها بوده است. از زمان سرنگونی معمر قذافی، رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، هانیبال و مادر و خواهرش در عمان و تحت حصر خانگی قرار داشتند و معلوم نیست که برای چه مدت در لبنان بوده است.

بسیاری از ناظران، رژیم معمر قذافی را به کشتن یا ربودن موسی صدر و دو همراه لبنانیش، محمد یعقوب و عباس بدرالدین، متهم می‌کنند.

اتهامی که سرهنگ قذافی تا پیش از مرگش آن را انکار کرد.

انتهای پیام

کد N1062757

وبگردی