آفتاب
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان:

در سال جاری 20 وقف جدید در کردستان ثبت می‌شود

در سال جاری 20 وقف جدید در کردستان ثبت می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: در سال جاری 20 وقف جدید در استان کردستان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، سلمان روحی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز سنندج در مسجد جامع این شهر، با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات با هدف شناسایی و ثبت موقوفات استان، اظهار کرد: در این سامانه اطلاعات یک‌هزار و 700 موقوفه استان به طور کامل به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به آغاز ثبت رقبات در این سامانه اطلاعاتی، اظهار کرد: تا کنون دو هزار و 700 رقبه در سامانه جامع موقوفات استان کردستان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به تمدید و تجدید یک‌هزار و 700 سند که مربوط به اجاره موقوفات در استان کردستان است، اعلام کرد: در هشت ماه سال جاری تکلیف 68 پرونده دعاوی این اداره کل مشخص شده که از این تعداد 57 پرونده به نفع اوقاف حکم صادر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از اعزام 38 نفر کردستانی از محل اجرای نیات واقفین به عتبات عالیات خبر داد و افزود: در سال جاری 20 وقف جدید در استان کردستان به ثبت رسیده است.

وی به آغاز عملیات بازسازی بیش از 10 مسجد و بقاع متبرکه در کردستان اشاره کرد و افزود: همچنین در سال جاری 250 میلیون تومان برای بازسازی 15 امامزاده اختصاص پیدا کرده است. برگزاری 11 محفل انس با قرآن در ماه رمضان، طرح‌های آرامش بهاری، ضیافت الهی و بصیرت عاشورایی از جمله برنامه‌های اجرایی اداره‌کل اوقاف در استان است. همچنین در هشت ماه سال جاری 103 نفر از مبلغین برای ترویج احکام و معارف اسلامی به مساجد شهرها و روستاهای مختلف اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به اجرای 96 برنامه فرهنگی در بقاع متبرکه، عنوان کرد: 650 هزار نفر کردستانی از برنامه‌های فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در پایان با اشاره به برگزاری همایش‌های مختلف در هفته وقف، یادآور شد: در راستای تمرکززدایی برنامه‌های اوقاف، امسال همایش وقف و رسانه در سنندج، همایش وقف و مبلغان در قروه، وقف و بانوان در بیجار و وقف و مشارکت‌های مردمی در مریوان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N1062442

وبگردی