آفتاب

بذرپاش: اتفاقات عجیب وغریبی در حال رخ دادن است

بذرپاش: اتفاقات عجیب وغریبی در حال رخ دادن است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مهرداد بذرپاش در سومین مجمع جامعه اسلامی دانشجویان با محوریت عزت ملی، با اشاره به سابقه تشکل جامعه اسلامی دانشجویان گفت:این تشکل فراز و نشیب‌های بسیاری داشته است اما از همه این فراز و نشیب‌ها سرافراز بیرون آمده است.

وی با بیان این‌که «اتفاقات عجیب وغریبی در حال رخ دادن است که رنگ وبوهای متفاوت دارد» خاطرنشان کرد: نمی‌شود این اتفاقات را با نسخه‌های 10 یا 15 سال پیش تحلیل کرد و برای آن‌ها نسخه شفابخش نوشت و اگر جوانان نگاه جامع نداشته باشند دچار خطاهای راهبردی می‌شوند.

وی با بیان این اعتقاد که «الان به جایی رسیده‌ایم که قرار بود آژانس تا نیمه دسامبر گزارش خود را پیرامون پی‌ام‌دی بدهد و بعد از آن راستی‌آزمایی اقدامات هسته‌ای را انجام دهد و عملا فاز اجرایی آغاز شود.» ادامه داد: گزارشی که آژانس داد اساسا یک گزارش نبود و یک ارزیابی بود و ارزیابی‌های آژانس مانند یک صدور حکم است که فرق آن با "گزارشات جنبه ادعا داشت اما اکنون جنبه صدور حکم دارد؛اگر بخواهیم این را با دادگاه های معمولی مقایسه کنیم می توان گفت آمانو در این ارزیابی قرار مجرمیت را صادر کرد و به عنوان دادستان این را برای صدور حکم به قاضی داد و الان شورای حکام در نقش قاضی است که قرار است حکم خود را صادر کند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: ما دو موضوع با آژآنس داریم ؛یک موضوع مطالعات ادعایی بود که یعنی مطالعاتی که ایران در آن متهم شده به این‌که تا قبل از سال 2003 روی سلاح‌های اتمی مطالعاتی داشته و اقدامی نداشته است اما در این ارزیابی گفته شده است که قبل از سال2003تا سال 2003 ایران به صورت سازمان دهی شده به دنبال سلاح اتمی بوده است و از سال 2003تا سال2009 تا به امروز گفته شده است که ایران به دنبال سلاح اتمی بوده است که این فعالیت‌ها به صورت سازماندهی شده نبوده است و از سال 2009 تا به امروز گفته شده است آژانس هیچ نشانه‌ای مبنی بر دستیابی ایران به سلاح اتمی یافت نشده است.

وی افزود: آخرین تجویز غرب برای ما روش قدرت هوشمند بوده است که این روش دو رکن دارد و هدف اصلی آن در کشورها ایجاد دوقطبی سازی مردم و حاکمیت است که یک رکن آن تبلیغات و رکن دیگر آن تحریم اقتصادی است ؛نسخه اصلی غرب برای ایران این است که دو قطبی‌سازی داخل از طریق اقتصاد و آن‌چه مبنی بر آرمان باشد.

وی با اشاره به حوادث سال 88 و ادعاهای مطرح شده از سوی اوباما، وزیر امور خارجه فرانسه و انگلیس و در آخر نتانیاهو و طرح این سوال که « این جالب است که پرونده هسته‌ای کی تبدیل به بحران شد؟» دولت اصلاحات را در این زمینه مسوول دانست و گفت: ابتدا بگویند چه کسانی تحریم‌ها را وضع کردند؟ این که برای ما ساکتین فتنه مهم است، این است که هزاران میلیارد تومان به دلایلی که ناشی از فتنه بود به کشور صدمه وارد شده است.

بذرپاش هم‌چنین با بیان این‌که «تمام عملکرد سعید جلیلی را کرده‌اند دلبل و علت تحریم ایران ،این‌قدر اینها نامرد و ناجوانمرد و دروغگو هستند» مسوولان دولت اصلاحات را متهم کرد که «اگر در زمینه هسته‌ای تولید بحران شده از جانب شما بوده است.»

وی گفت: من به آقای روحانی گفتم که اگر به خاطر خودتان هم شده این گزارش را رد کنید. مثل این‌که حکمی را علیه ایران صادر کردند و تمام. بعد می‌گویند این گزارش سفید است؛ آخر به خاطر خودتان هم که شده دفاع کنید، بعدا هم هر حرفی بزنید می‌گویند خودتان اعتراض نکردید.

وی تاکید کرد: حتما برای من بسیار ارزشمندتر است کسی که حاضر بوده برود و پایش را برای امنیت این کشور جابگذارد با کسی که در زمانی که این کشور نیاز داشته در حال تحصیل در آمریکا بوده است؛ شرط اصلی ملی‌گرایی دفاع از زمین و خاک است.

این نماینده مجلس هم‌چنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: اصلی ترین دلایل تورم در سال91 که الان دولت با آن سنجش را انجام می‌دهد افزایش قیمت دلار در اواخر سال 90 بود قیمت دلار از 1300 تومان به3600 تومان رسید و دلیل آن نیز تحریم بود و این واضح است، ما روزی 2میلیون بشکه نفت می فروختیم و این فروش نفت ما وقتی که نصف شد ورودی پول ناشی از فروش نفت روزی 200میلیون دلار بود واین تبدیل به100 میلیون دلار شد و از طرف دیگر تقاضای برای ارز وجود داشت اما ارز ورودی به بازار نصف شد و به طور ناگهانی قیمت منفجر شد از قبل نیز این‌ها کنترل شده پایین نگه داشته بودند واین باعث شد به طور ناگهانی قیمت ها بالا رود.

وی معتقد است: حدودا 40 درصد اقلام اطراف ما وارداتی است و واردات یعنی باید ارز بدهیم و کالا بخریم که ما ارز 3 برابر دادیم و این40 درصد قیمتش 3 برابر شد و 60 درصد اقلام در داخل تولید می شد که یکی از کوتاهی های دولت در اواخر این بود که در کوتاه ترین زمان قیمت این اقلام نیز افزایش یافتند و 3 برابر شدند پس اصل تورم سال 91 که دولت فعلی می‌گوید در سال 92 اینقدر کاهش یافت دلیل اصلی آن شوک ارزی ناشی از تحریم نفت که تحریم ارز منجر به نصف شدن واردات ارز به داخل کشور شد وهیچ دلیل دیگری نداشت و نه مسکن مهر بود، نه نقدینگی بود، هیچ چیز دیگر نبود. این مقایسه دولت مقایسه درستی نیست اگر بخواهند با عملکرد دولت بسنجند باید ببینند سال های 84و85و86 نیز همینگونه بوده یا فقط سال 91 اینگونه بوده است.

وی ادامه داد: یک موضوع دیگر در اقتصاد هر پدیده ناشی از شوک میرا است؛ میرا یعنی به سمت صفر میل می‌کند این شوک می تواند شوک ارزی باشد یا ناشی از کاهش قیمت توسط طرف مقابل باشد یا می‌تواند واردات زیاد به کشور باشد؛ ولی این شوک اگر اتفاق دیگری نیافتد میرا است و به سمت صفر میل می‌کند، یعنی این دولت هیچ کاری نیز نمی‌کرد چونکه شوک ارزی اتفاق افتاده بود نقطه به نقطه به سمت صفر میل میکرد.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حالت کلی برجام تقریبا دیگر اجرایی شده است و دیگر تمام شده است اما ما باید مراقب بعد از برجام باشیم باید بدانیم که این برجام فقط با شخص اوباماست و اگر یک جمهوری خواه در انتخابات امریکا رای بیارد حتما با آن مقابله می‌کند و این عطف شده است به انتخابات بعدی امریکا .

وی هم‌چنین در بخشی از سخنانش درباره انتخابات پیش رو مدعی شد: امروزه استراتژی دولت این است که مجلسی تشکیل دهد که وکیل الدوله باشد.

انتهای پیام

کد N1062425

وبگردی