آفتاب

نماینده آیت‌الله سیستانی: هیچ کشوری حق ندارد بدون اجازه دولت نیرو به عراق بفرستد

نماینده آیت‌الله سیستانی: هیچ کشوری حق ندارد بدون اجازه دولت نیرو به عراق بفرستد

مرجعیت دینی عراق از کشورهای همجوار خواست تا به حاکمیت این کشور احترام گذاشته و از اعزام نیروهای خود به این کشور بدون موافقت دولت مرکزی خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، احمد الصافی، نماینده آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مرجع بزرگ شیعیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در کربلا گفت: قوانین و منشورهای بین المللی وجود دارند که روابط میان کشورها و احترام متقابل را سازماندهی می‌کنند از جمله واضح‌ترین این قوانین احترام به حاکمیت کشورها و عدم تجاوز به خاک آن‌هاست.

الصافی گفت: تا زمانی که توافقی میان دولت‌های دو کشور درباره اعزام نیرو وجود نداشته باشد هیچ کشوری نباید به بهانه کمک به مبارزه با تروریسم سربازان خود را به کشور دیگری اعزام کند.

وی گفت: همه کشورها از جمله کشورهای همجوار عراق باید به حاکمیت ما احترام گذاشته و از اعزام نیروهای خود به خاک عراق بدون موافقت دولت مرکزی براساس قوانین در کشور خودداری کنند. دولت مسئول محافظت از حاکمیت عراق است و نباید به هیچ طرفی اجازه بدهد که به تجاوز علیه کشور بپردازند حالا با هر انگیزه یا بهانه‌ای که باشد. دولت باید روش مناسبی را درباره این مشکلات در پیش بگیرد.

الصافی تاکید کرد: مسئولان سیاسی باید مواضع خود را در چنین شرایط سختی متحد کنند و به منفعت و حاکمیت و تمامین ارضی عراق توجه کنند. شهروندان نیز باید در چنین شرایطی وحدت خود را حفظ کرده و واکنش‌هایی هماهنگ و قانونی داشته باشند.

انتهای پیام

کد N1062321

وبگردی