آفتاب
به دنبال استعفای نبیل؛

«مسعود اندرابی» به عنوان رئیس اداره امنیت ملی افغانستان منصوب شد

«مسعود اندرابی» به عنوان رئیس اداره امنیت ملی افغانستان منصوب شد

بدنبال استعفای «رحمت الله نبیل» از ریاست اداره امنیت ملی افغانستان، رییس جمهوری این کشور «مسعود اندرابی» را به عنوان رئیس جدید این اداره منصوب کرد.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «بخدی» افغانستان، کاخ ریاست جمهوری این کشور با انتشار خبری اعلام کرد: در این باره جلسه امنیتی با حضور «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی و معاونان اداره امنیت ملی  افغانستان برگزار شد و مسعود اندرابی به عنوان رئیس اداره امنیت ملی این کشور انتخاب شد.

در این خبر آمده است: انتصاب اندرابی به این سمت، با مشورت صورت گرفته و همزمان گفته شده است که اشرف غنی از خدمات رحمت الله نبیل در زمان کاری اش در اداره امنیت ملی سپاسگزاری کرده است.

 غنی بیان داشت: «منسوبین ریاست عمومی امنیت ملی به مثابه یک تیم واحد وظایف خطیری را برعهده دارند و باید همانند یک تیم وظایف خود را به پیش ببرند.»

مسعود اندرابی، پیش از این معاون اداره امنیت ملی بود.

 لازم به ذکر است که رحمت الله نبیل، به دلیل آنچه او فشارهای بی حد و حصر رئیس جمهور افغانستان خوانده از سمتش استعفا داد. وی گفته بود که اشرف غنی بارها به شکل شفافی از وی خواسته بود که استعفا دهد.

کناره گیری نبیل همزمان شده است با سفر محمد اشرف غنی به پاکستان و حمله گروهی طالبان به میدان هوایی «قندهار» که در این حمله دستکم ۵۰ نفر کشته شده اند.

 نبیل همچنین سازمان اطلاعات ارتش پاکستان را متهم به دست داشتن در این حمله کرده و گفته است که آی اس آی (سازمان اطلاعات ارتش پاکستان) این حمله طالبان را افتخاری دیگر برای این گروه خوانده است.

استعفای نبیل، با واکنش های متفاوتی در محافل سیاسی، بحث های رسانه ای و حتی در میان کاربران شبکه های اجتماعی روبرو شده است.

برخی ها او را چهره ضد پاکستانی خوانده که با فشارهای اسلام آباد مجبور به کناره گیری شد اما شماری هم گفتند که نبیل بیشتر درگیر زد و بند های داخل کشور بود و او را مهره «حامد کرزی» رییس جمهوری پیشین کشور دانستند که در صدد ضربه زدن به دولت وحدت ملی بود.

کد N1062300

وبگردی