آفتاب
اجمالی/ حجت‌الاسلام صدیقی در نماز جمعه تهران:

نامه رهبرانقلاب به جوانان غرب نویدبخش جهانی شدن انقلاب اسلامی است

نامه رهبرانقلاب به جوانان غرب نویدبخش جهانی شدن انقلاب اسلامی است

امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی یک حکمت‌نامه و نُصح جامع است، گفت: این نامه، نوید جهانی شدن انقلاب اسلامی را می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه های امروز نماز جمعه پایتخت، با تشریح برخی آیات و روایات و با اشاره به تاثیر قدرت الهی در انقلاب اسلامی اظهارداشت: به کسانی که با انقلاب و شعارهای انقلابی ما و ولایت و تدین ما در می افتند، هشدار می دهیم که با خدا در می افتند و محکوم به شکست هستند.

وی تاکید کرد: این افراد جو سازی نکنند که خودشان بدبخت می شوند؛ این انقلاب یک انقلاب قرآنی و الهی است و پرچم آن، ربوبی است و امیدواریم با ظهور حضرت مهدی (عج) با اقتدار و عزت رو به جلو باشیم و این سروصداها نیز کف روی آب است که با یک طوفان می آید و می رود.

نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی، نوید جهانی شدن انقلاب اسلامی را می‌دهد

امام جمعه موقت تهران در خطبه های دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به انتشار دومین نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی، اظهارداشت: این نامه، یک حکمت نامه، نصح جامع و افشاگری و نوعی دعوت فطرت ها به حقایق اسلام است.

حجت الاسلام صدیقی افزود: این نامه تصویر قشنگی میان حق و باطل و تزویر و حقیقت است و نیز هشداری به جوانان خودمان و عموم جوانان دنیا است که امروز در چه شرایطی هستیم و چه جو مصنوعی جلوی شناخت حقایق را گرفته است.

وی تاکید کرد: این تکلیف ما است که دست تزویر را بشناسیم و به فطرت و دین فطری برگردیم؛ سوابق مسلمین و دشمنان را بدانیم و متوجه باشیم که این ترور از چه زمانی شروع شده و از چه پایگاه هایی این ناامنی جهانی آغاز شده است.

حجت الاسلام صدیقی اظهار داشت: این نامه سراسر نور است که دلسوزی نسبت به جهانیان در آن دیده می شود و همان دلسوزی که قرآن کریم برای حضرت خاتم (ص) ترسیم کرده در آن مشاهده می شود و انسان احساس می کند که نماینده پیغمبر اکرم (ص) و امام زمان (عج) صحبت می کند.

وی ادامه داد: تزویر دنیای غرب و ریشه های خشونت در این نامه به خوبی دیده شده و امید است همانطور که برخی کلیساها و مجامع غربی این نامه را پذیرا شده اند و در آنجا قرائت شد، مانند نامه های نبی مکرم اسلام، نوید جهانی شدن انقلاب اسلامی و یکی از جوانه های انقلاب حضرت ولی عصر (عج) باشد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: این نامه، انقلاب را به ایران محصور نمی داند و بشریت را محتاج انقلاب می داند و به بشریت عشق می ورزد.

از حضور فتنه گران در دانشگاه‌ها متاسفیم/ مسئولان، مردم را نسبت به خود بدبین نکنند

حجت الاسلام صدیقی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ۱۶ آذر (روز دانشجو) گفت: واقعه ۱۶ آذر یک خاطره تاریخی و آموزنده است که چهره کریه و خشونت آمیز شیطان بزرگ را نشان می دهد که عهدشکن است و خوی گرگ دارد که آنجائی هم که گرسنه نیست، نمی تواند گوسفند را زنده ببیند؛ بنابراین یک عده را می خورد و یک عده را لت و پار می کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هویت جنبش دانشجویی در ایران متفاوت از هویت کسانی است که به دنبال تاسیس دانشگاه در ایران بوده اند، اظهار داشت: این دانشجویان در تاسیس انقلاب و نهادهای انقلابی مانند سپاه و جهاد سازندگی، نقش داشته اند و دانشجویان ما هویت دینی دارند، لذا سیاست زده ها و غرب گراها با همه تلاش های خود نتوانستند دانشگاه را با خود همراه کنند.

وی تصریح کرد: امروز که ۳۶ سال از انقلاب گذشته و دانشگاه های ما پایگاه اعتکاف و نماز جماعت های باشکوه و عزاداری های حضرت سید الشهدا (ع) هستند، اینکه انسان تماشا کند و ببیند که دانشگاه صحنه حضور سیاست زده ها و برپاکنندگان فتنه ۸۸ شده است، جای تاسف و تامل است.

حجت الاسلام صدیقی با انتقاد از زمینه سازی حضور فتنه گران در دانشگاه ها توسط مسئولان اجرایی و نگران شدن مردم اظهار داشت: هویت جنبش دانشجویی ما، مقابله با استبداد و استعمار و افشاگری علیه استکبار جهانی و مقابله با بی دینی و ابتذال است و امید می رود که اینها یاران امام عصر (عج) و منشاء تحول در کشور باشند.

وی تاکید کرد: توقع ما این است که دانشگاه در این خط پیش برود نه اینکه به حالاتی برگردد که متدینین را نگران کند. بنابراین ضمن گرامیداشت این روز، از حضور برخی سخنران ها در دانشگاه ها اظهار تاسف می کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: مسئولان مردم را نسبت به خودشان بدبین نکنند که حیف است؛ چرا که این مردم متدین و ولایتمدار هستند.

ادامه دارد...

کد N1062274

وبگردی