آفتاب

مشعل: انتفاضه قدس طرح‌های صهیونیستی برای تقسیم مسجدالاقصی را در هم شکست

مشعل: انتفاضه قدس طرح‌های صهیونیستی برای تقسیم مسجدالاقصی را در هم شکست

خالد مشعل با بیان این که انتفاضه قدس طرح‌های صهیونیستی برای تقسیم مسجدالاقصی را به شکست کشاند، تصریح کرد که مقاومت و پایداری ملت فلسطین رژیم صهیونیستی را وادار به تجدید نظر در سیاست‌های نژاد پرستانه خود کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس بامداد امروز (جمعه) در سخنانی در کوالالامپور، پایتخت مالزی اظهار داشت که انتفاضه قدس پس از آن شکل گرفت که رنج و محنت فلسطینیان افزایش یافت و مسجد الاقصی با خطری بزرگ مواجه شد و دشمن صهیونیستی تقسیم آن را عملا آغاز کرد.

مشعل افزود: می‌خواستند به ملت فلسطین این گونه بفهمانند که تنها گزینه پیش رو مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی است، تا اینکه مذاکرات به بن بست رسید و صهیونیست‌ها بیش از پیش به سمت تندروی و افراطی‌گری گرایش پیدا کردند، از همین روز فلسطینیان دریافتند که مذاکرات با اشغالگران هیچ نتیجه و دستاوردی نخواهد داشت، بلکه تنها گزینه کارساز، جهاد و مبارزه است.

وی افزود که انتفاضه قدس پس از گذشت 71 روز دستاوردهای مهمی برای فلسطینیان داشته است که از جمله آن توقف تقسیم مسجد الاقصی و وحدت ملت فلسطین در میدان نبرد است.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: « سیاست ما را از هم دور کرده است اما مقاومت دوباره موجب اتحاد ما شد و اکنون فلسطینیان در میدان جنگ با اشغالگران صهیونیست دست به دست هم داده و خون آن ها در هم آمیخته است.»

خالد مشعل خاطر نشان کرد که سومین دستاورد انتفاضه قدس پایان دادن به عربده کشی شهرک نشینان مسلح یهودی ولو به شکل جزئی بود و جوانان فلسطینی با سلاح سردی که در دست دارد به جنگ با اشغالگران رفته است و آن ها اکنون دریافته‌اند که هرگز نمی‌توانند از خشم جوانان فلسطینی جان سالم به در ببرند.

وی تاکید کرد که انتفاضه قدس پوشالی بودن دشمن صهیونیستی را ثابت کرد، زیرا نظامیان مسلح این رژیم از سلاح سرد جوانان فلسطینی وحشت دارند و اگر اکنون موشک‌ها و سلاح های مقاومت فلسطین در کرانه باختری و قدس وجود داشت، اشغالگران را با ذلت و خواری از سراسر سرزمین فلسطین بیرون می راندیم.

مشعل چهارمین دستاورد انتفاضه را اتحاد ملت فلسطین و شکست تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای فاصله انداختن میان آنان دانست و گفت که دشمن در جریان انتفاضه قدس دچار شکست روحی شده است اما ملت فلسطین روز به روز اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و قدرت بیشتری برای احقاق حقوق خود بدست می آورد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار داشت که ششمین دستاورد انتفاضه قدس این است که قضیه فلسطین را بار دیگر مطرح کرد و موجب اعتبار بخشی مجدد به آن شد و پس از آن که فلسطین به سبب مشغول بودن کشورهای منطقه به اوضاع داخلی خود تا حدودی از یاد رفته بود، اکنون دوباره مطرح شده و در راس اولویت‌ها قرار دارد.

مشعل عموم ملت فلسطین را به همسویی با انتفاضه و مقاومت فراخواند و گفت: « آنان که در میدان جنگ با دشمن صهیونیستی با یکدیگر متحد شده‌اند، چشم انتظار وحدت رهبران فلسطینی هستند.»

این مسئول فلسطینی افزود که جوانان مبارز فلسطینی به رهبرانی نیاز دارند که شایسته آنان باشد و اگر تمامی رهبران حماس، فتح، جهاد اسلامی و دیگر گروه‌ها و جریان های ملی، اسلامی و مستقل فلسطینی دست به دست هم داده و با یکدیگر متحد شوند و استراتژی مشترکی را در پیش گیرند، مسلما میزان تاثیر گذاری آنان بیشتر شده و با قدرت بیشتری انتفاضه و مقاومت را ادامه می دهند و این دستاوردی نه حزبی، بلکه دستاوردی برای وطن، ملت و قضیه فلسطین است.

وی دولت‌های عربی و اسلامی را به حمایت از ثبات و پایداری ملت فلسطین و انتفاضه مبارک آنان دعوت کرد و گفت: « رژیم صهیونیستی از جنبه های سیاسی، مادی و اخلاقی به باری سنگین بر دوش شما تبدیل شده است، پس همه باید تلاش کنید و این بار را برای همیشه از دوش خود بردارید.»

از سوی دیگر، این رهبر حماس ضمن تقدیر از ساکنان نوار غزه، خاطر نشان کرد که مردم این باریکه 9 سال است که تحت محاصره هستند و همانند ساکنان کرانه باختری در معرض ظلم و جنایت های دشمن صهیونیستی قرار دارند، زیرا گزینه مقاومت را در انتخابات پارلمانی سال 2006 برای خود برگزیده اند و امروز دشمن غزه را مجازات می کند زیرا به بزرگ ترین پشتیبان و حامی مردمی مقاومت در تاریخ آن تبدیل شده است.

خالد مشعل اظهار داشت که مردم غزه راه شکست دشمن صهیونیستی و رسوا کردن آن را به خوبی یاد گرفته اند.

وی در پایان این سخنرانی از عموم ملت مالزی و دولت این کشور به خاطر حمایت از ملت و مساله فلسطین تقدیر و تشکر کرد و گفت: « ما از دولت و ملت مالزی به خاطر این دعوت تشکر می کنیم. فلسطین در تمامی کنفرانس‌ها و اجلاس‌ها در این کشور مطرح می شود و جایگاه ویژه‌ای در سیاست‌ها و برنامه‌های دولت و ملت مالزی دارد.»

انتهای پیام

کد N1062167

وبگردی