آفتاب
در دیدار با هیات اعزامی ترکیه در بغداد؛

العبادی: حل بحران آنکارا و بغداد منوط به خروج نیروهای ترکیه از عراق است

العبادی: حل بحران آنکارا و بغداد منوط به خروج نیروهای ترکیه از عراق است

نخست وزیر عراق در دیدار با هیات اعزامی ترکیه به بغداد اعلام کرد: حل بحران ایجاد شده در روابط آنکارا و بغداد تنها از طریق خروج نیروهای ترکیه از عراق ممکن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز پنج شنبه با هیاتی از مسئولان ترکیه در بغداد دیدار کرد.

وی در این دیدار که با حضور فریدون سینیرلی اوغلو، وزیر خارجه ترکیه و هاکان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات این کشور برگزار شد، تنها راه حل بحران به وجود آمده در روابط دو کشور را خروج نیروهای ترکیه از خاک کشورش خواند.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز پنج شنبه مدعی شده بود که نیروهای کشورش به درخواست حیدر العبادی به عراق رفته‌اند.

هیات اعزامی ترکیه نیز ضمن اعلام پایبندی آنکارا به احترام به حاکمیت و تمامیت عراق به حمایت ترکیه از عراق در جنگ با تروریسم تاکید کرد.

العبادی نیز به نوبه خود اعلام کرد: خروج نیروهای ترکیه از خاک عراق عرصه را برای روابط مثبت و همکاری و هماهنگی بیشتر میان دو کشور همسایه عراق و ترکیه در عرصه‌های مختلف فراهم می‌کند.

دولت عراق پیشتر مکررا از ترکیه خواسته بود که نیروهای خود را از موصل در شمال غرب این کشور خارج کند. ترکیه سوم دسامبر بدون اطلاع دولت فدرال عراق نیروهایش را به موصل برد. عراق نیز به ترکیه 48 ساعت فرصت داده بود تا نیروهای خود را از این کشور خارج کند.

همچنین وزارت خارجه عراق پنجم دسامبر سفیر ترکیه در عراق را اظهار کرده و یادداشت اعتراض آمیز خود را به وی تقدیم کرد.

انتهای پیام

کد N1062078

وبگردی