آفتاب

هشت کشته در درگیری نیروهای امنیتی ترکیه با شبه‌نظامیان پ.ک.ک

هشت کشته در درگیری نیروهای امنیتی ترکیه با شبه‌نظامیان پ.ک.ک

منابع خبری امنیتی در ترکیه اعلام کردند، در درگیری میان نیروهای امنیتی آنکارا با شبه‌نظامیان جدایی‌طلب کرد در استانی در جنوب شرق این کشور که از چند روز پیش تحت حکومت نظامی است، هفت شبه‌نظامی کرد و یک مامور پلیس کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، منطقه "نسیبین" واقع در استان ماردین در جنوب شرق ترکیه و در نزدیکی مرز با سوریه از روز یکشنبه گذشته تا کنون تحت حکومت نظامی قرار داشته است. همچنین هشت مامور پلیس ترکیه نیز در درگیری‌ها با جدایی‌طلبان کرد در این منطقه زخمی شدند.

از زمانی که آتش‌بس نیروهای امنیتی ترکیه با شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان موسوم به پ.ک.ک در ماه ژوئیه پایان یافت، مناطق شرقی ترکیه چندین ماه است که صحنه درگیری میان نیروهای دو طرف هستند و هنوز نشانه‌ای از فروکش کردن درگیری‌ها در این مناطق دیده نمی‌شود.

ماه گذشته میلادی، شبه‌نظامیان کرد یک توافق آتش‌بس یکجانبه خود را که بعد از حملات چند وقت پیش منسوب به گروه تروریستی داعش در شهر آنکارا اعلام کرده بود در پی سخنان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در تهدید به محو کردن این شبه‌نظامیان لغو کرد.

گروه شبه‌نظامی پ.ک.ک از جانب دولت ترکیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل به عنوان یک گروه تروریستی تعیین شده است.

انتهای پیام

کد N1061788

وبگردی