آفتاب

روسیه برای بستن مرزهای ترکیه و سوریه آماده همکاری است

روسیه برای بستن مرزهای ترکیه و سوریه آماده همکاری است

رئیس مجلس علیای روسیه اعلام کرد: روسیه آماده همکاری نظامی با تعدادی کشورها برای بستن مرزهای ترکیه و سوریه به منظور ممانعت از ورود تروریست‌ها به سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت روسیا الیوم، والنتینا ماتوینکو، رئیس مجلس علیای روسیه به خبرنگاران گفت: روسیه آماده ارائه تلاش‌ها برای تامین امنیت بدون شرط این مرزهاست.

وی خاطرنشان کرد که مسکو پیشنهاداتی دارد که از سوی گروه‌های مربوطه و نیروهای امنیتی ویژه بررسی می‌شود.

رئیس مجلس علیای روسیه افزود: سازمان امنیت روسیه در این زمینه در چارچوب همکاری با سازمانهای امنیت فرانسه، عراق و اردن در حال رایزنی است. مساله مرزهای ترکیه و سوریه به طور جدی در دستور کال بین‌المللی قرار دارد.

ماتوینکو ادامه داد که از طریق این مرزها اسلحه و حمایت‌های مالی تروریست‌ها رد و بدل و نیز خود تروریست‌ها به اماکن امن در داخل ترکیه وارد می‌شوند و تا زمانیکه این مرزها باز باشد تهدید علیه روسیه ادامه خواهد داشت.

در این راستا بریت مک‌گورک، فرستاده جدید آمریکا در ائتلاف ضد داعش گفت: اولویت ائتلاف بستن آخرین نوار مرزی بین ترکیه و مناطق تحت تسلط داعش است.

مک‌گورک تصریح کرد که آمریکا به فشارهایش در این زمینه می‌افزاید و هدف از آن قطع کامل امدادرسانی‌ها به داعش چه از سوی شبه نظامیان خارجی یا از طریق تجارت غیرقانونی است که از طریق آن به این گروه کمک‌هایی می‌شود.

این در حالی است که کاخ سفید با ایجاد مناطق امن در سوریه بر خلاف آنچه که اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه مطرح کرده، مخالفت کرده است.

انتهای پیام

کد N1061713

وبگردی