آفتاب
در اوج تنش های ناشی از تهاجم نظامی ترکیه؛

رئیس دستگاه اطلاعاتی و معاون وزیر امور خارجه ترکیه راهی عراق شدند

رئیس دستگاه اطلاعاتی و معاون وزیر امور خارجه ترکیه راهی عراق شدند

نخست وزیر ترکیه مدعی است که سفر دو نفر از دیپلمات های بلندپایه آنکارا به عراق در راستای ابراز حمایت همه جانبه از دولت بغداد و مبارزه با داعش انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «احمد داود اغلو» نخست وزیر ترکیه از سفر «هاکان فیدان» رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه و «فریدون سینیرلی اغلو» معاون وزیر امور خارجه این کشور به عراق در روز جاری (پنجشنبه) خبر داد.

وی که اواخر دیروز چهارشنبه با «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق -که به آنکارا سفر کرده است- دیدار داشت، مدعی شد: حضور ما در عراق با هدف تضمین ثبات منطقه است چرا که دوست نداریم با داعش همجوار شویم. به همین دلیل هم هست که در همه زمینه ها از عراق و همچنین اقلیم کردستان عراق حمایت می کنیم و سفر روز پنجشنبه هاکان فیدان و فریدون سینیرلی اغلو در همین راستا انجام می شود.

اظهارات داود اغلو در حالی ایراد شد که اعزام ۱۵۰ نظامی ترک به منطقه «بعشیقه» در نزدیکی شهر موصل که بدون هماهنگی دولت بغداد صورت گرفت، خشم مقامات عراقی را به دنبال داشته است و بغداد می گوید شکایت خود را در این باره به نهادهای بین المللی و اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع خواهد داد.

کد N1061711

وبگردی