آفتاب
در روز جهانی حقوق بشر؛

محمود عباس: کودکان فلسطینی هم حق دارند از زندگی آزادانه برخوردار باشند

محمود عباس: کودکان فلسطینی هم حق دارند از زندگی آزادانه برخوردار باشند

محمود عباس گفت: ملت فلسطین مورد هجمه جدید اشغالگران اسرائیلی و شهرک‌نشینان آن قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از الیوم السابع، رئیس تشکیلات خودگردان در سخنانی به مناسبت "روز جهانی حقوق بشر" بیان کرد که ملت فلسطین در چارچوب اقدامات خصمانه و مستمر اشغالگران صهیونیستی و شهرک نشینان آن در خصوص حقوق، خاک و مقدسات مسیحی و اسلامی‌اش، مورد هجمه‌های جدیدی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد که اشغالگران صهیونیستی اساسا کودکان و جوانان و نسل آینده را هدف قرار داده است.

ابومازن افزود: فلسطین هم‌چنان به عنوان مهمترین محل آزمایش برای نهادهای بین‌المللی باقی خواهد ماند و کشورها باید به تعهدات‌شان عمل کرده و به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند و هر گونه ارتباط میان دولتها و هیاتها و شرکت‌هایشان با شهرک نشینان و تولیداتشان و هم‌چنین نیروهای اشغالگری که از آنها حمایت می‌کنند را قطع کنند.

وی در ادامه برقراری ارتباط با اسرائیل را به پایبندی این رژیم به قوانین بین‌المللی و میزان تحقق آن برای ایجاد صلح مرتبط دانست و از کشورها و نهادهای بین‌المللی مرتبط خواست تا در جهت تامین حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین به ویژه کودکان و جوانان گام بردارند.

رئیس تشکیلات خودگردان گفت که فلسطین تصمیم گرفت تا روز جهانی حقوق بشر را به شکل ویژه در تمامی مدارس ملی برپا دارد تا بر جنایات اشغالگران در حق کودک فلسطینی نگاهی بیاندازد و تاکید کند که کودکان فلسطینی هم حق دارند همانند کودکان جهان از زندگی آزادانه و شرافتمندانه در سرزمین‌شان برخوردار باشند.

انتهای پیام

کد N1061702

وبگردی