آفتاب

امیر قطر بررسی ریشه‌های تروریسم در منطقه را خواستار شد

امیر قطر بررسی ریشه‌های تروریسم در منطقه را خواستار شد

امیر قطر در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد: تروریسم از خطرناکترین چالش‌هایی است که جهان معاصر با آن روبرو است از این رو کشورها باید تلاش‌شان را برای مبارزه با آن بیشتر کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در سخنانی در مراسم افتتاحیه سی و ششمین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که روز گذشته (چهارشنبه) در ریاض برگزار شد، با تاکید بر اهمیت بررسی ریشه‌های تروریسم که موجب ترویج خشونت می‌شود، بیان کرد: بحران تروریسم اخیرا تحت بهانه‌ها و شعارهای واهی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اقدامات جنایتکارانه‌ای که کشورهای بسیاری را هدف قرار داده است دلیل بر آن است که این پدیده در حال گذر از مرزها است و خطر آن همه ملت‌ها و کشورها را بدون هیچ تمایزی در رنگ و نژاد و مذهب در برخواهد گرفت.

امیر قطر افزود: افق‌های حل عادلانه مساله فلسطین به دلیل اقدامات اسرائیل بسته شده است اما در عین حال باید تاکید داشت که نباید مساله فلسطین بدون راه حل باقی بماند و در گرو این اقدامات باشد.

وی در ادامه حمایت از عراق در جنگ با تروریسم را خواستار شد و گفت: پیروزی بر تروریسم و ایجاد ثبات با پشت سر گذاشتن طایفه‌گرایی سیاسی و تقویت پایه‌های دولت ملی استوار است. همچنین امنیت عراق و وحدت و حفظ یکپارچگی اراضی آن امری بسیار بااهمیت برای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس)‌تلقی می‌شود.

شیخ تمیم همچنین گروه‌های مخالف نظام سوریه را که در ریاض گردهم آمد‌ه‌اند به اتحاد و رسیدن به موضعی مشترک تا قبل از نشست نیویورک درباره بحران سوریه تشویق کرد.

قرار است نشست نیویورک درباره بحران سوریه 18 دسامبر (27 آذر) برگزار شود نشستی که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا برگزاری آن را منوط به نتایج کنفرانس ریاض می‌داند.

انتهای پیام

کد N1061610

وبگردی