آفتاب
در آستانه تحویل پست ریاست جمهوری آرژانتین؛

فرناندز: امیدوارم به دستاوردهای دولتم خیانت نشود

فرناندز: امیدوارم به دستاوردهای دولتم خیانت نشود

رئیس جمهور سابق آرژانتین در آستانه تحویل پست خود به جانشین محافظه کارش از مردم خواست تا در حفظ دستاوردهای وی کوشا بوده و در صورت خیانت دیدن از دولت جدید اعتراض خود را علنی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور چپ گرای آرژانتین که امروز پنجشنبه پست خود را بعد از هشت سال به «مائوریسیو ماسری» از حزب راست میانه واگذار می کند، در اواخر شب گذشته با حضور در جمع پرشور ده ها هزار نفر از طرفداران خود آخرین سخنرانی دوران زمامداریش را ایراد کرد و از مردم خواست تا در صورت خیانت دیدن از دولت جدید بی درنگ اعتراض خود را علنی کنند.

ماسری که ماه میلادی گذشته (نوامبر) با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بر حکومت ده ساله احزاب چپ بر آرژانتین پایان داد قرار است امروز پنجشنبه سوگند وفاداری یاد کند.

وی که از درجه حرارت روابط گرم بوینس آیرس با کشورهای سوسیالیست ونزوئلا، اکوادور و بولیوی کاسته و در عوض به نظام های سرمایه داری غرب روی خواهد آورد، ادعا می کند که می تواند عصری از تغییر و آشتی را برای مردم آرژانتین به ارمغان بیاورد.

در این میان، فرناندز با یادآوری سابقه درخشان خود در زمینه توسعه رفاه اجتماعی، ملی کردن برخی از شرکت های خصوصی و دفاع از حقوق مدنی شهروندان گفت: ما به دستاوردهای خود باور داشته و نیازمند اتخاذ رویکردی مثبت برای تضمین بقای آنها هستیم. پس هرگاه حس کردید آنکه به وی اعتماد کرده و به او رای داده اید به شما خیانت می کند، پرچم آرژانتین را (به نشانه اعتراض) بالا بگیرید.     

تا به اینجای امر، ماسری جزئیات سیاست های اقتصادی خود را ارائه نداده است اما همواره دَم از ضرورت ایجاد تغییرات اساسی با هدف بهبود شرایط بازار می زند.

با این همه، ائتلاف چپ گرای فرناندز علیرغم شکست در انتخابات اخیر، همچنان اغلب کرسی های مجلس قانونگذاری را در اختیار دار و می تواند چالش جدی را بر سر راه تحقق اهداف ماسری ایجاد کند.

کد N1061597

وبگردی