آفتاب

نشست حامیان «المنار» امروز در بیروت برگزار می‌شود

نشست حامیان «المنار» امروز در بیروت برگزار می‌شود

اقدام «عرب‌ست» در توقف پخش شبکه «المنار» از ماهواره این شرکت با اعتراض اصحاب رسانه و سیاسیون مختلف کشورهای عربی و غیر عربی مواجه شده و قرار است امروز نشست حامیان این شبکه در بیروت برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر در بیروت، اقدام عرب ست در توقف پخش المنار با اعتراض اصحاب رسانه و سیاسیون مختلف کشورهای عربی و غیر عربی مواجه شده است. عرب ست که چندی پیش شبکه المیادین را از پخش خود حذف کرده بود این بار هم دست به اقدامی غیر قانونی و مخالف قرارداد بین طرفین زده و بنا به خواست مقامات عربستان از پخش شبکه المنار خودداری کرده است.

تعطیلی شبکه های مخالف رژیم صهیونیستی و حامی مقاومت در حالی صورت می گیرد که برخی شبکه های قابل دریافت توسط عرب ست، بطور شبانه روزی علنا به حمایت و تبلیغ از تروریستها می پردازند و به فتنه مذهبی دامن می زنند. قطع پخش دو شبکه اخیر که بی هیچ تذکر و اخطار قبلی صورت گرفته است قطعا به اعتبار این شرکت صدمه می زند، و آنرا در حد یک پخش کننده خانوادگی تنزل می دهد.

روزنامه سعودی عکاظ در این مورد مدعی شد: اخراج المنار از فضای پخش عربی با تاخیر زیادی صورت گرفت و باید از مدتها قبل که مشخص شده بود این شبکه بلندگوی ایرانی ها است و به اهانت به اعراب می پرداخت و فتنه انگیزی می کرد و در خدمت برنامه های ایران بود، این اقدام صورت می گرفت. این روزنامه ضد حزب الله در ادامه نوشت: دولتهای عربی خلیج فارس تجربه تلخی در برخورد با رسانه های زرد و مزدور عرب دارند و ثروت نفتی ما باعث حسادت و دشمنی کسانی شده است که قلب هایشان مملو از کینه است! برای حفظ کرامت خود باید با تدبیر با آنها برخورد کنیم و قلمهایشان را خرد کرده و پخش آنها را متوقف کنیم.

از سوی دیگر سفیر آمریکا در ریاض جوزف وست فال در یک بیانیه مطبوعاتی از اقدامات عربستان در تحریم حزب الله لبنان تقدیر کرد و آنرا مثالی دیگر از هماهنگی بسیار نزدیک ایالات متحده و عربستان در قبال مبارزه با منابع مالی تروریسم در منطقه و جهان توصیف کرد.

در پی حذف شبکه المنار از ماهواره عرب ست، المنار اعلام کرد از عضویت در اتحادیه رسانه های عرب انصراف داده است. چرا که این اتحادیه با فشار برخی کشورها، از نقش حرفه ای و فنی خود خارج شده است.

در همین رابطه امروز پنجشنبه ۱۹ آذرماه ساعت یک بعد از ظهر نشستی در حمایت شبکه المنار در هتل کورال بیچ بیروت تشکیل خواهد شد. در این نشست اصحاب رسانه و مسئولین مختلف حضور خواهند یافت.

تشدید فشار بر محور مقاومت و همپیمانان ایران درحالی صورت می گیرد که طبق وعده برخی مسئولین و تحلیلگران، پس از برجام باید رابطه طرفین بهتر شده و تنش ها کم تر گردد. اما آنچه تا کنون مشاهده شده تایید سخنان رهبر معظم انقلاب است که فرمودند شما هرچه عقب‌نشینى کنید، مى‌آیند جلو؛ هرچه شما یک قدم عقب بروید، آنها یک قدم مى‌آیند جلو؛ دستگاه استکبار، دستگاه ترحّم و انصاف و انسانیّت و ملاحظه که نیست؛ هرچه شما عقب بروید، آنها جلو مى‌آیند.

کد N1061593

وبگردی