آفتاب

حمایت دو سوم از رای دهندگان جمهوری خواه از پیشنهاد مناقشه برانگیز ترامپ

حمایت دو سوم از رای دهندگان جمهوری خواه از پیشنهاد مناقشه برانگیز ترامپ

یک نظرسنجی نشان داد نزدیک به دو سوم از رای دهندگان شرکت کننده در انتخابات درون حزبی حزب جمهوریخواه آمریکا با پیشنهاد مناقشه برانگیز اخیر دونالد ترامپ مبنی بر ممنوع کردن ورود مسلمانان به خاک آمریکا موافق هستند.

یک نظرسنجی نشان داد نزدیک به دو سوم از رای دهندگان شرکت کننده در انتخابات درون حزبی حزب جمهوریخواه آمریکا با پیشنهاد مناقشه برانگیز اخیر دونالد ترامپ مبنی بر ممنوع کردن ورود مسلمانان به خاک آمریکا موافق هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، در این نظرسنجی که به طور مشترک از سوی شرکت نظرسنجی پرپل استراتژی پانس و شبکه بلومبرگ پلتیکس انجام شد، هم‌چنین مشخص شد که از هر سه شرکت کننده یک نفر گفته است که این پیشنهاد مناقشه برانگیز ترامپ موجب شده که احتمال رای دادن آنها به او بیشتر شود.

این نظرسنجی یک روز بعد از آن منتشر شد که کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در بیانیه‌ای خواهان ممنوع شدن کامل و جامع مهاجرت مسلمانان به خاک آمریکا تا زمانی که نمایندگان این کشور بتوانند تعیین کنند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است، شد.

در این نظرسنجی نشان داده شد که 37 درصد از همه رای دهندگان احتمالی انتخابات اصلی ریاست جمهوری شامل دموکرات‌ها و مستقل‌ها گفتند که از این پیشنهاد ترامپ حمایت می‌کنند. همچنین از هر پنج رای دهنده انتخابات اصلی ریاست جمهوری یک نفر معادل 18 درصد عقیده دارد که پیشنهاد ممنوع شدن ورود مهاجران مسلمان به آمریکا احتمال رای دادن آنها به ترامپ را بیشتر کرده است. 33 درصد نیز گفتند که این طرح موجب شده که احتمال رای دادن آنها به ترامپ کمتر شود.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که آرای عمومی درباره پیشنهاد ترامپ عملا غیر منعطف است و این اتفاق حتی بعد از آنکه به رای دهندگان گفته شد که رهبران سراسر طیف‌های سیاسی آمریکا سیاست پیشنهادی ترامپ را محکوم کردند، رخ داد.

در این نظرسنجی هنگامی که به شرکت کنندگان گفته شد رهبران سیاسی آمریکا می‌گویند چنین سیاستی با منزجر کردن همپیمانان آمریکا که برای جنگ با داعش ضروری هستند در نهایت امنیت آمریکا را کاهش خواهد داد در مقابل 64 درصد از رای دهندگان درون حزبی حزب جمهوری خواه همچنان از پیشنهاد ترامپ حمایت کرده و از این میان 52 درصد گفتند حمایت قدرتمندی از این پیشنهاد دارند.

با این حال چنین نظرسنجی به طور اینترنتی و با پرسش از 605 شرکت کننده انجام شده که می‌توان گفت نمونه گیری آن محدود بوده است. البته این تنها ترامپ نیست که به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا سخنانی علیه مسلمانان زده است.

سناتور تد کروز، کاندیدای ریاست جمهوری دیگر آمریکا نیز به خبرنگاران گفت: از آنجا که خطر معنادار ارتکاب اعمال تروریستی از جانب مسیحیان وجود ندارد آمریکا باید تنها پذیرای پناهجویان مسیحی سوریه باشد.

بن کارسون، کاندیدای دیگر نیز گفت که پذیرش پناهجویان سوری به معنای متوقف کردن استفاده از هوش و ذکاوت است.

این در حالی است که روز چهارشنبه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشنهاد اخیر دونالد ترامپ ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا را محکوم کرد. همزمان دفتر نتانیاهو تایید کرد که وی در پایان ماه جاری میلادی در جریان سفر دونالد ترامپ به اراضی اشغالی با او دیدار خواهد کرد.

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ بنیامین نتانیاهو اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره مسلمانان را رد می‌کند.

وی همچنین مدعی شد که دولت اسرائیل به همه مذهب‌ها احترام می‌گذارد و شدیدا حقوق همه شهروندان را تضمین می‌کند.

دفتر نتانیاهو همچنین گفت که دیدار برنامه ریزی شده وی با ترامپ به معنای تایید کاندیداتوری وی از جانب نتانیاهو نیست. نتانیاهو با هر یک از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا که به اسرائیل سفر کنند دیدار خواهد کرد.

روزچهارشنبه دفتر نتانیاهو در چند پیام در توییتر تایید کرد که وی در تاریخ 28 دسامبر با ترامپ دیدار خواهد کرد اما به هیچ وجه پیشنهاد ضد اسلامی ترامپ را تایید نخواهد کرد.

انتهای پیام

کد N1061461

وبگردی