آفتاب

حزب‌الله لبنان یکی از سرکردگان جبهه النصره و همراهانش را از پای درآورد

حزب‌الله لبنان یکی از سرکردگان جبهه النصره و همراهانش را از پای درآورد

حزب الله لبنان اعلام کرد: با هدف قرار دادن یک کاروان از اعضای جبهه النصره در ارتفاعات شهر مرزی عرسال، یکی از رهبران این گروه به همراه هشت عضو دیگر آن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه خبری المنار وابسته به حزب الله لبنان با پخش تصاویری انحصاری از هدف قرار گرفتن یک کاروان از نیروهای جبهه النصره در مرزهای مشترک با سوریه از کشته شدن ابوفراس الجبه ملقب به الاسمر، از رهبران این گروه و سه تن از همراهانش در وادی الخیل در ارتفاعات عرسال پس از رصد دقیق تحرکات آنها در منطقه خبر داد.

‌این شبکه خبری افزود: زمانی که نیروهای النصره در حال جمع‌آوری اجساد بودند حزب الله بار دیگر این کاروان را هدف قرار داده و پنج تن دیگر از این نیروها را از پای درآورد.

شهر مرزی عرسال واقع در منطقه البقاع با منطقه القلمون سوریه مرزهای مشترک بسیاری دارد که خیلی از این مرزها دقیقا مشخص نبوده و مسیرهای غیرقانونی بسیاری در این مرز وجود دارد که همین مساله جابه‌جایی شبه نظامیان مسلح در دو طرف مرز را آسان کرده است.

حزب الله اعلام کرد:‌ درگیری‌ها میان دو طرف پس از آنکه کاروان با سلاح‌های سنگین و آتش مستقیم توپخانه هدف قرار گرفت، آغاز شد و همزمان ارتش لبنان برخی مناطق تجمع النصره در ارتفاعات عرسال را با خمپاره و موشک هدف گرفت.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز اعلام کرد که توپخانه ارتش با هدف قرار دادن شبه نظامیان در ارتفاعات عرسال، تعدادی از آنان را کشت و زخمی کرد.

این در حالی است که برخی منابع نزدیک به حزب الله در شبکه‌های اجتماعی از کشته شدن الجبه در درگیری‌های ارتفاعات شهر فلیطه سوریه واقع در نزدیکی مرز با لبنان خبر داده و الجبه را یکی از فرماندهان "جیش الفتح" در منطقه القلمون معرفی کردند.

طبق اعلام حزب الله، الجبه پیش از اینکه اخیرا با جبهه النصره اعلام بیعت کند، رهبری تیپ "احرار القلمون" را بر عهده داشته و دست‌کم هفتاد تن تحت فرمانروی او بوده‌اند.

در حالی اعضای النصره کشته شدند که این گروه تروریستی در اول دسامبر 16 نظامی لبنانی را که از حدود یک سال قبل به اسارت درآورده بود، در ازای آزادی تعدادی از زندانیان خود آزاد کرد.

انتهای پیام

کد N1061452

وبگردی