آفتاب
در اظهاراتی دوگانه؛

«کارتر» استقرار نیروی زمینی آمریکا در منطقه را رد کرد

«کارتر» استقرار نیروی زمینی آمریکا در منطقه را رد کرد

وزیر دفاع آمریکا امروز در اظهاراتی اعلام کرد: علیرغم اینکه آمریکا توان استقرار نیروی نظامی زمینی را دارد، ما چنین پیشنهادی را مطرح نمی کنیم؛ چرا که داعش در این صورت اعلام جهاد می کند(!).

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر دفاع آمریکا امروز در اظهاراتی اعلام کرد که کشورش  از شرکاء خود خواسته است تا حمایت های بیشتری را در مبارزه علیه داعش به انجام رسانند. 

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا که در کمیته نیروهای مسلح سنای این کشور پیرامون راهبرد این کشور در مقابله با گروه تکفیری-صهیونیستی داعش صحبت می کرد، گفت: درخواست ما از شرکاء خود شامل مواردی از قبیل نیروهای ویژه عملیات، هواپیماهای شناسایی و تهاجمی، تسلیحات و سلاح های سنگین بوده است.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: آمریکا آماده است تا در صورت درخواست «حیدر العبادی» نخست وزیر برای ایجاد  قابلیت های منحصر به فرد بیشتری با هدف کمک به ارتش عراق برای نابودی داعش به این کشور کمک کند. 

وی سخنان خود را که به اذعان بسیاری از کارشناسان نشان از سیاست های دو گانه آمریکا در مسائل بین المللی دارد، اینگونه ادامه داد: علیرغم اینکه آمریکا توان استقرار نیروی نظامی زمینی را دارد، ما چنین پیشنهادی را مطرح نمی کنیم.

کارتر در تلاش برای ترغیب سایر کشورها در همراهی آمریکا برای اعزام نیروی زمینی به بهانه مبارزه با داعش، در ادامه مدعی شد: پنتاگون به دولت «باراک اوباما» پیشنهاد اعزام نیروی گسترده را نمی دهد؛ چرا که این اقدام باعث می شود تا داعش اعلام جهاد کند(!).

اظهارات وی در حالی صورت می گیرد که در روزهای گذشته شاهد اعزام شماری از نیروهای آمریکا به عراق و سوریه با وجود مخالفت بغداد بوده ایم.

کد N1061207

وبگردی