آفتاب

قرائتی: علم باید جهت‌دار و همراه با تفکر باشد

قرائتی: علم باید جهت‌دار و همراه با تفکر باشد

حجت‌الاسلام قرائتی گفت: بنده نه فقیه و نه جزو عرفا هستم که درخصوص فقه و عرفان آیت‌الله معصومی صحبت کنم و تنها می‌توانم بگویم من مرید ایشان هستم.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا- منطقه خراسان، حجت‌الاسلام قرائتی امروز در مراسم نکوداشت آیت‌الله که معصومی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، به خشوع و تواضع آیت‌الله معصومی اشاره کرد و گفت: علم زیاد مهم نیست بلکه انسان باید بزرگ شود به طوری که امام خمینی(ره) حسین فهمیده را رهبر خود معرفی کردند. این نشان از بزرگی وی دارد.

وی علم همراه اخلاق را ارزشمند خواند و اظهار کرد: علم باید جهت‌دار و همراه با تفکر باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه دانشجویان دانشگاه‌ها بایستی در کنار علم، مهارت نیز بیاموزند افزود: امروز علم ما همراه با کسب مهارت نیست. مثلا می‌گوییم قرآن و عترت در کنار هم باشند و نباید از یکدیگر جدا شوند اما شاهد هستیم که جلسات عزاداری زیادی برگزار می‌شود ولی جلسات تفسیر قرآن بسیار اندک است .

قرائتی با اشاره به اینکه بسیاری در این مملکت تنها به دنبال ابلاغیه هستند و بدون آن هیچ کاری نمی‌کنند، تصریح کرد: ما طرح تحول نمی‌خواهیم بلکه مرد تحول می‌خواهیم، به طوری که مرد تحول وجود داشته باشد، بسیاری از اقدامات انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما علم قدیم را فراموش کرده و علم جدید را به خوبی فرا نگرفته‌ایم، اظهار کرد: علمی که فرزندان ما می‌آموزند کاربردی نیست و متاسفانه علم ما بومی نشده و تنها کپی‌برداری از علوم غربی است .

قرائتی با اشاره به اینکه علومی که ما می‌خوانیم، علم نیست و محفوظات است، گفت: مدرک و تحصیلات مفید بوده اما نجات دهنده نیست. چنانچه امروز آگاهی در دانشگاه نباشد و اساتید نتوانند به علوم مورد نیاز مسلط باشند، یک بی‌دین طی ۳۰ ثانیه دانشجوی مسلمان ما را با ایجاد شبهات از مسیر اسلام خارج خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N1061110

وبگردی