آفتاب
مشهوری در همایش یاوران وقف عنوان کرد:

ارزش جهاد الاموال بیشتر از جهاد النفس است

ارزش جهاد الاموال بیشتر از جهاد النفس است

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی انفاق را جهاد الاموال عنوان کرده و گفت: در قرآن کریم به جهاد الاموال همواره قبل از جهاد النفس اشاره شده است از این رو ارزش جهاد الاموال بیشتر از جهاد النفس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت الاسلام علی مشهوری در همایش یاوران وقف گفت: انسان با انجام صدقه جاریه و وقف می تواند‌ حتی بعد از مرگ نیز بر اموال خود نظارت داشته باشد و تا سالیان سال پس از مرگ ثواب معنوی حاصل از وقف نصیب وی بشود.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم هفت مرتبه از واژه‌ای کاش استفاده شده است، افزود: تا زمانی که زنده هستیم باید توشه هایی برای آخرت خود بفرستیم.

وی با اشاره به اینکه صدقه در قرآن کریم بسیار تاکید شده است، گفت: خداوند در قرآن کریم بسیار به انفاق هم به صورت آشکار و هم به صورت نهان توصیه کرده است و این نشان از اهمیت والای آن دارد.

حجت الاسلام مشهوری انفاق را جهاد الاموال عنوان کرده و گفت: در قرآن کریم به جهاد الاموال همواره قبل از جهاد النفس اشاره شده است از این رو ارزش جهاد الاموال بیشتر از جهاد النفس است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تاکید کرد: وقف صدقه جاریه است به این معنا که پاداش آن حتی پس از مرگ شخص تا زمانی که مورد استفاده مردم باشد به پرونده شخص واقف در آخرت اضافه خواهد شد .

وی با بیان اینکه باید اموال خود را به نحو احسن مدیریت نماییم، افزود: وقف تجارتی است که هیچ زیانی برای شخص واقف و انفاق کننده ندارد.

وی با اشاره به اهمیت واسطه گری در وقف خاطرنشان کرد: کسی که مردم را در مورد مسائل وقف راهنمایی می دهد خود از پاداش الهی برخوردار می شود.

انتهای پیام

کد N1061096

وبگردی