آفتاب
وزیر امور خارجه روسیه:

می‌توان ائتلاف گسترده مبارزه با داعش تشکیل داد

می‌توان ائتلاف گسترده مبارزه با داعش تشکیل داد

وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی با انتقاد از ترکیه در بمباران کردهای متحد آمریکا در سوریه، آنان را یکی از نیروهایی خواند که با داعش در حال مبارزه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر امور خارجه روسیه امروز در مصاحبه خود با خبرنگاران ایتالیایی از لزوم تأمل در چرایی بمباران کردها در سوریه توسط ترکیه صحبت کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در این مصاحبه گفت: لازم است درک کنیم که چرا ترکیه به عنوان عضوی از ائتلاف تحت رهبری آمریکا به کردهای سوریه حمله کرده و آن ها را بمباران می کند؛ و این در حالیست که آمریکا کردها را جزء متحدین خود به شمار می آورد.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: ترکیه مبارزان کرد را دشمن می پندارد؛ در حالیکه کردها یکی از نیروهای مبارزی هستند که با تروریست های داعش در حال جنگ هستند.

وی در ادامه افزود: چرا ترکیه تروریست ها را بمباران نمی کند؟ اما کردهایی که متحد آمریکا نیز محسوب می شوند را مورد بمباران خود قرار می دهد.

این دیپلمات برجسته روس خاطر نشان کرد: در صورتی که موضوع اسد کماکان به عنوان مانعی بر سر راه ایجاد یک ائتلاف جهانی واقعی در مبارزه با تروریسم است، پس آن هایی که بر این موضوع پافشاری می کنند، در حقیقت به صورت غیر مستقیم به ایجاد شرایطی دامن می زنند تا در آن تروریست های داعش بتوانند به تداوم اقدامات خود ادامه دهند.

لاوروف تأکید کرد: می توان به ایجاد یک ائتلاف گسترده برای مبارزه با داعش اقدام کرد؛ می توان جبهه واحدی را علیه تروریسم اما تنها بر اساس قوانین بین المللی تشکیل داد.

کد N1061062

وبگردی