آفتاب

مدیرکل ارشاد قم: وظیفه رسانه‌ها در قبال ترویج فرهنگ وقف بسیار سنگین است

مدیرکل ارشاد قم: وظیفه رسانه‌ها در قبال ترویج فرهنگ وقف بسیار سنگین است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: امروز رسانه‌ها وظیفه و رسالت بسیار مهمی در ترویج و تعمیق فرهنگ وقف در جامعه بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس دانشی در همایش وقف و رسانه در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع)، با اشاره به وجود وقف در همه ادیان الهی اظهار کرد: در واقع می‌توان گفت این صدقه جاریه یکی از اشتراکات مذهبی و دینی میان بسیاری از مردم جهان به شمار می‌رود.

وی افزود: تمام ادیان الهی و همه اندیشه‌های انسانی به وقف اهمیت می‌دهند و جایگاه رفیعی برای آن قائل هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عمر برخی از موقوفات به هزار سال می‌رسد گفت: صدقه، نذر، قربانی کردن و زکات همگی جایگاه بالایی در اسلام دارند اما وقف سرآمد همه آنها است.

دانشی گفت: در مقابل وسوسه‌های شیطانی که صاحبان اموال را به ثروت اندوزی فرا می‌خواند رسانه‌ها می‌توانند مجاهدتی رحمانی در راستای احیای این سنت داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه همه واقفان ثروتمند نبودند اظهار کرد: آیت الله مرعشی نجفی با نماز و روزه استیجاری پول تهیه کتاب فراهم کرده و آنها را وقف می‌کرد بنابراین وقف یک امر مخصوص ثروتمندان نیست.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله مرعشی نجفی با تلاش در عرصه وقف میراثی که قرار بود در بازارهای اروپا به فروش برسد را به یک مرکز بزرگ اسلامی تبدیل کرد و با جمع آوری ارزشمندترین کتاب‌ها یک گنجینه عظیم پدید آورد.

دانشی با بیان اینکه گاهی برخی افراد می‌خواهند قسمتی از اموالشان را وقف کنند اما دچار وسوسه امروز و فردا می‌شوند عنوان کرد: در اینجا رسانه‌ها می‌توانند با تبلیغ این سنت حسنه عظمت وقف را به آنها گوشزد کنند.

انتهای پیام

کد N1061035

وبگردی