آفتاب

سعیدی: نقش سردار سلیمانی در سوریه تعیین کننده است/آمریکا بدنبال نفوذ میان تصمیم سازان و تصمیم گیران

سعیدی: نقش سردار سلیمانی در سوریه تعیین کننده است/آمریکا بدنبال نفوذ میان تصمیم سازان و تصمیم گیران

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: سردار سلیمانی امروز نقش مهم و تعیین کننده ای را در کمک به جبهه مقاومت اسلامی و ارتش و نیروهای مردمی در سوریه و عراق ایفا می کند.

به گزارش سپاه نیوز حجت الاسلام علی سعیدی  در حسینیه فاطمه الزهرا(س) سپاه تهران گفت: شهید رکن آبادی مهاجر الی الله و چهره ای شاخص در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی بود.

وی ادامه داد: انسان در مسیر زندگی و تکامل خود با اقسام جاذبه ها، فشارها و موانع مواجه است. این فشار و موانع جزء ‌ماهیت زندگی انسان هاست که فلسفه خاصی دارد.

سعیدی انسان را موجودی ارزشمند دانست و افزود: انسان ها باید در مسیر تکامل با موانع و جاذبه ها روبرو شده و با استخراج جوهره خود خالص شوند. بنابراین انسان ها بعد از خالص شدن دارای اعتبار و ارزش می شوند و برای ورود به دربار ذات الهی آماده خواهند شد.

وی جاذبه های انسان را شامل جاذبه های مالی، حب به اولاد و مقام دانست و اضافه کرد: سه مانع در برابر انسان ها وجود دارد. اولین مانع درونی است که شامل جهل است. دومین مانع بیرونی (کفار و منافقین) هستند و سومین آن موانع درونی و بیرونی(شیطان) است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه از دست دادن مال، فرزند و همسر و همچنین فقر و ترس از مولفه های آزمایش انسان ها است، ‌ خاطرنشان کرد: میزان استقامت انسان‌ها با این مولفه‌ها مشخص می‌شود.

وی شهید رکن آبادی را از سه بعد قابل بررسی خواند و افزود: اولین بعد این شهید در فکر و اعتقادش است. ایشان از زمانی که عضو بسیج در قم شد حضور فعالی در آن داشته تا جایی که در داخل و خارج از کشور نیز پیگیر بسیج بود.

سعیدی جهانی کردن فرهنگ بسیجی را زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) دانست و گفت: یکی از کسانی که فرهنگ بسیجی را به کشورهای دیگر انتقال داد و بستر گسترش آن را فراهم نمود شهید رکن آبادی بود. او یک نگاه وسیع و انقلابی نسبت به بسیج داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: سردار سلیمانی امروز نقش مهم و تعیین کننده ای را در کمک به جبهه مقاومت اسلامی و ارتش و نیروهای مردمی در سوریه و عراق ایفا می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با عرض تسلیت خدمت بستگان و خانواده شهید رکن آبادی گفت: ۲۷ میلیون نفر به عنوان زائران اربعین حسینی امسال به کربلا رفتند و بحمد الله بدون هیچگونه مشکلی به سوگواری سرور و سالار شهیدان پرداختند در حالی که در جمعیتی ۲ میلیونی حج به خاطر بی تدبیری عربستانی ها باعث رخ دادن فاجعه منا شد. آمریکا به دنبال نفوذ در عرصه تصمیم سازان و تصمیم‌گیران است

آنگونه که تسنیم گزارش کرده، حجت الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  همچنین در هفتمین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی سخن می گفت، اظهار داشت: حادثه عاشورا ممکن است تکرار شود زیرا در هر زمانی خداوند متعال بندگان خود را به صورت فردی و جمعی مورد آزمایش و امتحان قرار می دهد. تاریخ پر از فراز و نشیب است و آئینه بزرگی است برای ملت که از خطاهای دیگران عبرت بگیرند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه آمریکا از تعامل به دنبال نفوذ در عرصه تصمیم سازان و تصمیم گیران است تا بتوانند از طریق نفوذ اهداف خود را پیش ببرند، گفت: یکی از ریشه‌های واقعه عاشورا این است که مردم از حجت خدا تبعیت نکردند.

وی تصریح کرد: پس از رحلت پیامبر اکرم سه جریان وجود داشتند، یکی جریان امیرالمومنین(ع) که بر اساس فرمان خداوند و پیامبر(ص) محور حق بودند. جریان دوم طلحه و زبیر با محوریت همسر پیامبر(ص) و جریانی نیز مانند ابوموسی اشعری و عبدالله بن عمر که خود را بی طرف می‌خواندند. در آن زمان این جریان سوم خود را فراجناحی و معتدل می‌خواند. مگر می‌شود با حضور امیر المومنین(ع) که محور حق است فرا جناحی بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: در زمان ما نیز وقتی ولی فقیه محور است مگر می‌شود فراجناحی بود و فرا جناحی چه معنایی می‌دهد؟ در زمان امیر‌المومنین(ع) نیز حضرت زهرا (س) آیا می‌توانستند بگویند من دختر پیامبر هستم و فرا جناحی‌ام و به سمت حضرت علی (ع) نمی‌رفتند. در صورتی که حضرت زهرا تا اخرین لحظه به پای حق و ولایت ایستادند.

حجت الاسلام سعیدی بیان داشت: مگر می‌شود بدون تکیه بر اصول و مبانی فرا جناحی بود. برخی باید موضع خود را مشخص کنند که در مسائل کشور درون نگرهستند یا برون نگر.

وی افزود: باید مشخص کنند که ما برای حل مشکلات باید با آمریکا رابطه برقرار کنیم یا راهی برای حفظ انقلاب جز مقابله با امریکا وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: یکی از ریشه‌های واقعه عاشورا این است که مردم از حجت خدا تبعیت نکردند. حادثه عاشورا ریشه در 50 سال قبل اش دارد که مردم ان زمان قداست زدایی و ولایت زدایی و دین زدایی کردند.

حجت الاسلام علی سعیدی ادامه داد: مردم متدین ایران در این 36 سال پس از انقلاب اسلامی بسیار خوب پیش رفته اند و اگر ارزیابی از عملکرد آنها داشته باشیم نمره خوبی از امتحان می یرند.

وی با بیان اینکه آمریکا سه رابرد در مقابل انقلاب اسلامی داشته گفت: راهبرد اول امریکایی ها تهدید نظامی بود که نتیجه ای نگرفتند. راهبرد دومشان تحریم‌ها بود که باز اثری نداشت اما سومین راهبردشان تعامل بوده با هدف اینکه ایران در غرب آسیا محور مقاومت نباشد و از عراق و فلسطین و لبان و سوریه و ... دفاع نکند.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: آمریکا از تعامل به دنبال نفوذ در عرصه تصمیم سازان و تصمیم گیران است تا بتوانند از طریق نفوذ اهداف خود را پیش ببرند.

حجت الاسلام علی سعیدی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها هر کاری می توانستند در پروژه سال 88 انجام دادند و با صلابت و راهبری مقام معظم رهبری و همراهی مردم پروزه آنها شکست خورد اما امکان دارد دوباره بخواهند فتنه ای ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: تکلیفی که قانون اساسی بر عهده مردم گذاشته این است که 4 نهاد قوه مقننه و مجریه و خبرگان و شوراها را انتخاب کنند که نشان می‌دهد مردم هم در اسلامیت و هم در جمهوریت نظام نقش دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: مردم باید مراقب باشند در انتخابات آینده چه کسانی را انتخاب می کنند. باید کسانی انتخاب شوند که سینه چاک برای ولایت باشند.همه مسئولان در کشور باید با طراز انقلاب باشند.مردم در تولید قدرت نقش دارند و باید با انتخاب خود مجلسی مقتدر تشکیل دهند.

 

27213

 

کد N1060935

وبگردی