آفتاب

مسعود بارزانی در ترکیه، دمیرتاش در سلیمانیه

مسعود بارزانی در ترکیه، دمیرتاش در سلیمانیه

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق درحالی در آنکارا بسر می برد که صلاح الدین دمیرتاش رهبر اکثریت کردهای ترکیه وارد اقلیم کردستان عراق شد.

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق درحالی به دعوت رسمی ریاست جمهوری ترکیه در آنکارا بسر می برد که صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب خلق های دمکراتیک ترکیه که رهبری اکثریت کردهای این کشور را برعهده دارد، وارد اقلیم کردستان عراق شد و از سوی مقامات رسمی اتحادیه میهنی کردستان عراق مورد استقبال قرار گرفت.

مسعود بارزانی در ترکیه و دمیرتاش در سلیمانیه عراق

براساس گزارش های دریاقتی خبرنگار ایرنا در اربیل، صلاح الدین دمیرتاش در سفر خود به اقلیم کردستان عراق به قندیل رفته و با رهبران حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به (پ.ک.ک) دیدار و گفت وگو خواهد کرد و سپس با مقامات اتحادیه میهنی کردستان عراق در سلیمانیه نیز دیدار می کند.
منابع غیر رسمی به خبرنگار ایرنا در اربیل گفتند: در این دیدارها حضور نظامی ترکیه در خاک عراق و تبعات این اقدام ترکیه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
دولت منطقه اقلیم و حزب دمکرات کردستان عراق هنوز درخصوص سفر دمیرتاش به منطقه واکنشی نشان نداده اند.
احزاب کرد عراقی با حزب دمکرات که حزب حاکم در منطقه اقلیم کردستان عراق محسوب می شود، در خصوص ارتباط این منطقه با ترکیه و سیاست های منطقه ای مسعود بارزانی اختلاف نطر دارند.

این سفردرحالی صورت گرفته است که در واپسین لحظات شب سه شنبه هواپیماهای جنگی ترکیه با نقض آسمان عراق، ارتفاعات قندیل را بمباران کردند.

رسانه های وابسته به پ.ک.ک روز چهارشنبه اعلام کردند در این بمباران ها که یک ساعت به طول کشید، روستاهای ارتفاعات قندیل مورد هدف قرار گرفت.
دولت ترکیه حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک را یک سازمان تروریستی می داند.
مسعود بارزانی که رابطه خوبی با دولت آنکارا دارد، پیش از سفر به ترکیه در روز سه شنبه ، گفته بود که در خصوص حضور نظامیان ترک در استان نینوا که به یک بحران در روابط عراق و ترکیه تبدیل شده، نقشی نداشته و تلاش می کند که میان دو کشور میانجی گری کند.

52310

کد N1060905

وبگردی