آفتاب

وزیر خارجه دولت منتخب آرژانتین از لغو یادداشت تفاهم آمیا با ایران خبر داد

وزیر خارجه دولت منتخب آرژانتین از لغو یادداشت تفاهم آمیا با ایران خبر داد

وزیر امور خارجه دولت منتخب آرژانتین گفت که رییس‌جمهور منتخب کشورش آماده است تا توافق آمیا با ایران را لغو کند اما روابط تجاری با این کشور ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سوزانا مالکورا، وزیر امور خارجه دولت منتخب آرژانتین روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با نشریه آرژانتینی لا ناسیون اظهار کرد: مائوریسیو ماکری، رئیس‌جمهور منتخب آرژانتین قصد دارد یادداشت تفاهمی را که با ایران برای تحقیق درباره حمله به مرکز یهودیان آرژانتین (آمیا) به امضا رسیده بود، لغو کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری مرکو پرس، مالکورا در ادامه سخنان خود ضمن حمایت از گسترش روابط تجاری کشورش با ایران، گفت: توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور در دستور کار دولت ماکری قرار خواهد داشت. ما باید با ایران روابط تجاری برقرار کنیم؛ وقتی ما این فرصت را داریم که به ایران گندم بفروشیم، نمی‌دانم چرا این کار را انجام نمی‌دهیم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید کرد که روابط تجاری کشورش با چین و دیگر کشورهای خاورمیانه تغییر چندانی نخواهد داشت.

مائوریسیو ماکری، رییس جمهور منتخب آرژانتین پیش از این در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری از لغو یادداشت تفاهم این کشور با ایران خبر داده بود. این یادداشت تفاهم در سال 2013 در زمان ریاست جمهوری کریستینا فرناندز به امضا رسید و بر اساس آن، قرار بود که در چارچوب آن دو طرف برای انجام تحقیقات لازم در زمینه حمله به آمیا در سال 1994 با یکدیگر همکاری کنند.

انتهای پیام

کد N1060896

وبگردی