آفتاب
شهباز شریف:

کریدور تجاری چین و پاکستان بهترین هدیه پکن به اسلام آباد است

کریدور تجاری چین و پاکستان بهترین هدیه پکن به اسلام آباد است

سروزیر ایالت پنجاب گفت: کریدور اقتصادی چین و پاکستان نشان دهنده دوستی عمیق بین دو کشور است و بهترین هدیه رئیس جمهوری چین به ملت پاکستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان»، «شهباز شریف» سروزیر ایالت پنجاب در جمع شرکت کنندگان در کنفرانس کریدور مشترک چین و پاکستان گفت: کریدور مشترک تجاری چین و پاکستان نشان دهنده دوستی عمیق بین چین و پاکستان است و این بهترین هدیه از طرف رئیس جمهور چین به ملت پاکستان است. 

وی در ادامه افزود: از بودجه ۴۶ میلیارد دلاری این پروژه بزرگ ۷۰ درصد آن به بخش انرژی اختصاص  داده شده است و اگر در انجام پروژه های عمرانی موانعی بوجود نیاید به زودی تقریباً ۶ تا ۷ مگاوات برق وارد شبکه توزیع برق کشور خواهد شد و مشکل قطع برق در پاکستان بطور کامل حل خواهد شد.

لازم به ذکر است طبق پروژه مشترک تجاری اقتصادی چین و پاکستان که به کریدور جنوب- جنوب مشهور است چین قصد دارد برای انتقال و صادرات محصولات و تولیدات داخلی خود به کشورهای آسیای میانه بندر «گوادر» در پاکستان را بازسازی نماید و ظرفیت تجاری آن را به حد ممکن افزایش دهد. برای تامین امنیت این پروژه ارتش پاکستان عملیات مهمی موسوم به «ضرب عضب» را شروع کرده است. ارتش پاکستان در این عملیات توانست تروریستهای زیادی را به هلاکت برساند و امنیت منطقه مورد نظر را تامین نماید.

کد N1060895

وبگردی