آفتاب
«ویتالی چورکین»:

ترکیه رفتار گستاخانه مقابل عراق را در سوریه تکرار نکند

ترکیه رفتار گستاخانه مقابل عراق را در سوریه تکرار نکند

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد امروز نسبت به اینکه ترکیه رفتار گستاخانه خود در قبال عراق را در سوریه تکرار کند هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نسبت به اعزام احتمالی نیروز به سوریه توسط ترکیه هشدار داد. وی ابراز امیدواری کرد که «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد و شماری از اعضای شورای امنیت، موضوع اعزام نظامیان ترکیه به عراق و اوضاع عراق را به گونه ای حل و فصل کند که رضایت دولت عراق را محقق کند.

چورکین اظهار داشت: روسیه امیدوار است که ترکیه در مورد سوریه همچون عراق رفتار گستاخانه ای نداشته باشد. اقدام ترکیه در قبال عراق حتی برای آمریکا نیز غافلگیر کننده بود.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد درباره مذاکرات خود با مسئولان آمریکایی در این باره گفت: طبعا، آمریکایی ها در حضور ما از ترکیه هم پیمان خود انتقاد نمی کنند اما پرواضح است که از این اقدام ترک ها نیز خرسند نیستند. هیئت آمریکایی ها در طول نشست غیر علنی [اخیر شورای امنیت] به طور عمومی درباره آنکارا صحبت کرد و ایده اتخاذ موضع یکسان و یکپارچه اعضای شورای امنیت درباره تحولات اخیر [عراق و ترکیه] را تایید نکرد.

کد N1060850

وبگردی