آفتاب

پوتین با دیدن این جعبه سیاه، ترکیه را بزدل و خائن توصیف کرد

پوتین با دیدن این جعبه سیاه، ترکیه را بزدل و خائن توصیف کرد

رئیس جمهور روسیه دستور داد محتویات جعبۀ سیاه سوخو- 24 که جنگنده های ترکیه آن را بر فراز خاک سوریه سرنگون کردند، با حضور کارشناسان بین المللی، مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از "روسیا الیوم" نخست وزیر روسیه در جلسه خود با "ولادیمیر پوتین" جعبه سیاه سوخو- 24 سرنگون شده را به پوتین ارائه کرد؛ وی هم دستور داد جعبه سیاه در حضور کارشناسان بین المللی تحلیل شود.

بر اساس این گزارش، پوتین گفت: نتایج بررسی جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده روسی هر چه که باشد، روابط این کشور را با ترکیه تغییر نخواهد داد.

وی افزود: اطلاعات جعبه سیاه هر چه که باشد روابط ما را درباره اقدام مقامات ترکیه تغییر نخواهد داد. ترکیه برای ما دولت دوست نبود بلکه متحد ما در مبارزه با تروریسم بود، و کسی انتظار نداشت که چنین بزدلانه و خائنانه از پشت خنجر بزند.

پوتین با اشاره به اهمیت آگاهی مسکو از جزئیات این حادثه گفت: «باید جعبه سیاه در سطح عالی تر، با اهتمام، دقت و حرفه ای گرایی بیشتر و با مشارکت کارشناسان بین المللی  گشوده و تحلیل شود. به هر حال ما باید از هر کسی که خواهان مشارکت در این امر هستند دعوت کنیم.»

52310

کد N1060824

وبگردی