آفتاب
ظریف در اجلاس قلب آسیا:

تروریسم و موادمخدر تهدیدی برای افغانستان و کل منطقه است

تروریسم و موادمخدر تهدیدی برای افغانستان و کل منطقه است

وزیر امور خارجه افراط گرایی، تروریسم و موادمخدر را تهدیدهای بزرگی برای افغانستان، منطقه و کل جهان دانست و گفت: ایران به شکوفایی اقتصاد و تجارت در افغانستان کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، محمد جواد ظریف وزیرامورخارجه کشورمان امروز در پنجمین اجلاس قلب آسیا در اسلام آباد گفت: افزایش شمار حملات در کشور افغانستان و تغییر جغرافیای ناامنی ها به مناطق نسبتا امن شمال ، ورود مولفه ناامن کننده جدیدی با نام ها و نشان های جدید به خصوص گروه تروریستی داعش، شکاف ها در داخل گروه طالبان و احتمال سود بردن داعش از آن، از موارد بسیار نگران کننده است.

وی با تاکید براینکه شکل گیری یک همکاری موثر اقتصادی به کاهش ناامنی ها و مشکلات در منطقه کمک خواهد کرد، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره و در طول دوران سخت در کنار مردم و دولت افغانستان بوده و در شرایط خطیر کنونی که آنها فصل نوینی را در حیات سیاسی خود با دولت وحدت ملی آغاز کرده اند، همین رویکرد را تداوم خواهد بخشید. 

وزیر امور خارجه افراط گرایی، تروریسم و موادمخدر را تهدیدهای بزرگی برای افغانستان، منطقه و کل جهان دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، با توجه به برخورداری از موقعیت ممتاز جغرافیایی و شرایط مناسب امنیتی و زیر ساخت های جاده ای و ریلی مصمم است تا به شکوفایی اقتصاد وتجارت در منطقه و بویژه افغانستان کمک کند. 

بنابراین گزارش، وزیرامورخارجه در حاشیه اجلاس قلب آسیا در اسلام آباد با نخست وزیران پاکستان و چین نیز  دیدار و گفتگو کرد و  در این دیدارها دو طرف بر توسعه همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی تاکید کردند.

ظریف در دومین روز از سفر به پاکستان با سوشما سوراج همتای هندی خود دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ظریف و سوشما سوراج بر تقویت همکاری منطقه ای و دو جانبه تاکید کردند.

 

کد N1060632

وبگردی