آفتاب

استقبال فرهیختگان بلغاری از پیام دوم مقام معظم رهبری

استقبال فرهیختگان بلغاری از پیام دوم مقام معظم رهبری

نمایشگاه بین‌المللی کتاب صوفیه در حالی برگزار شد که فرهیختگان بلغاری از پیام دوم مقام معظم رهبری به عموم جوانان اروپای غربی که به زبان بلغاری منتشر شده است، استقبال کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، چهل‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صوفیه با همکاری انجمن کتاب بلغارستان، مرکز ملی فرهنگ و شهرداری صوفیه و با مشارکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان، با سخنرانی شهردار صوفیه، معاون وزیر فرهنگ، معاون وزیر آموزش و پرورش بلغارستان و رییس اتحادیه ناشران اروپا افتتاح شد.

این نمایشگاه از روز سه‌شنبه 17 آذرماه به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

امسال نیز رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در سومین دوره حضور خود، با عرضه بیش از 170عنوان کتاب به زبان‌های انگلیسی، فارسی، عربی و بلغاری در موضوع‌های تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران و همچنین مجموعه انتشارات رایزنی در حوزه ادبیات فارسی، کتاب‌های تاریخی و فرهنگی به زبان بلغاری به‌همراه مجموعه آثاری از صنایع دستی و معرفی جاذبه‌های گردشگری کشورمان در این نمایشگاه حضور جدی دارد.

بنا بر این گزارش، در اولین روز نمایشگاه، بیش از یکصد نسخه پیام مقام معظم رهبری بنا به درخواست فرهیختگان و نخبگان بلغاری، به آنان اهدا شد.

مهمان ویژه چهل‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب صوفیه - پایتخت بلغارستان - کشورهای اسپانیا و پرتقال بوده‌اند.

علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، مهمانان خارجی این نمایشگاه، کشورهای اسپانیا، پرتقال، کشورهای حوزه اسکاندیناوی، رومانی، مجارستان، روسیه، صربستان و ترکیه بوده‌اند. بیش از 300 ناشر داخلی و خارجی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N1060605

وبگردی